Članica Gradskog vijeća Tea Mičić Badurina je, temeljem članka 73. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke, pisanim putem dostavila pitanje:

Unatoč činjenici što su Trg Riječke rezolucije i Trg 128. brigade postale pješačke zone, redovno se na njima nađu parkirana vozila, koja nisu dostavna ili interventna vozila (fotografije u prilogu). Poznato mi je da je za takve slučajeve znala biti izdana poneka kazna, međutim, kazne očito nisu dovoljno efikasan mehanizam za uvođenje reda. Nije pravedno ni prema novinskim kućama koje su ostale bez parkirnih mjesta, kao ni prema ostalim bivšim korisnicima koji su bili vezani za gradsku upravu ili za neki drugi status da je pojedincima dozvoljen nesmetan prolaz i parkiranje u pješačkoj zoni.

Kada smo kenuli s inicijativom da se Trg riječke rezolucije oslobodi automobila, namjera je da bila da se oslobodi svih automobila i da svi imaju jednak tretman.

Postoji li način da se ovakvi prekršaji preveniraju u smislu da se onemogući prolaz svih vozila koja nisu interventna, servisna ili ona s posebnom dozvolom?

Prilog:

Parkiranje u pješačkoj zoni

Parkiranje u pješačkoj zoni

Odgovor

Odjel gradske uprave za komunalni sustav odobrenja za ulazak vozilom u pješačke zone izdaje isključivo temeljem važeće Odluke o uređenju prometa na području grada Rijeke. Odobrenja se izdaju samo u slučajevima kratkotrajnog dovoza ili odvoza građevinskog materijala i opreme u svrhu adaptacije, preseljenja stanara i poslovnih subjekata, osobama sa invaliditetom, radi omogućavanja pristupa do stambenih i poslovnih objekata te u slučajevima izvođenja radova na uređenju grada povodom organiziranih manifestacija i blagdana. Odjel izdaje i trajne dozvole ulaza, za one stanare ili tvrtke koji u sklopu objekta imaju parkirna mjesta, što se utvrđuje prilaganjem vlasničkog lista.

U izdanim odobrenjima maksimalno vrijeme zadržavanja vozila u pješačkoj zoni jasno se ograniči na jedan do dva sata od vremena ulaza, što je dovoljno za obavljanje prethodno spomenutih potreba pristupa pješačkoj zoni.

Po izdanom odobrenju, postavljene automatske podizne stupice i rampe u svrhu kontroliranog pristupa pješačkoj zoni, daljinski uklanja Direkcija za komunalno redarstvo pozivom građana na kontakt broj dežurne službe. Dakle, Komunalno redarstvo pušta u pješačku zonu samo ona vozila koja imaju potrebno odobrenje.

Za kretanje u pješačkoj zoni vozač je obvezan dozvolu istaknuti na vidljivom mjestu, što kontrolira Direkcija za prometno redarstvo. Sva vozila koja se od strane prometnih redara zateknu u pješačkoj zoni bez vidljive dozvole ulaza ili sa dozvolom koja je istekla, kažnjavaju se sukladno odredbama Zakona o sigurnosti prometa na cestama. Dakle, prema istaknutom odobrenju na vozilu svaki građanin može vidjeti, odnosno provjeriti razlog propuštanja vozila u pješačku zonu.

Priložene fotografije svjedoče o tome da vozila na njima nemaju dozvolu Odjela i da je očito riječ o neovlaštenom ulazu u pješačku zonu kakav se i drugdje događa na način da se vozilom prolazi netom iza vozila koje posjeduje dozvolu te se tako zaobiđu postavljene barijere.

Odjel gradske uprave za komunalni sustav ima uvid u bazu podataka izdanih odobrenja i dostavljenih registarskih tablica vozila za koje je tražen pristup pješačkoj zoni te u slučajevima nepridržavanja uvjeta odobrenja pristupa ukidanju izdane dozvole.

Za istaknuti je da svaki “ilegalni” ulazak u pješačku zonu građani mogu prijaviti na besplatni broj telefona Prometnog redarstva 0800 5101 radnim danom u vremenu od 6.30 do 20 sati, osim nedjelje, i subotom od 7 do 14 sati, a čiji će redari izdati obavijesti o počinjenom prekršaju.

Zaključno, uočena vozila predstavljaju iznimne slučajeve u kojima se, po svemu sudeći, radi o zlouporabi neodgovornih pojedinaca, što se pak, suradnjom nadležnih službi, nastoji svesti na najmanju moguću mjeru.
S poštovanjem,
Gradonačelnik
Mr.sc. Vojko Obersnel

Nadalje, kada komunalni redari prilikom kontrole uoče vozilo bez odobrenja, o tome obavještavaju nadležno Prometno redarstvo, radi daljnjeg postupanja i sankcioniranja, temeljem Odluke o uređenju prometa.