Član Gradskog vijeća Marin Račić je, temeljem članka 73. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke, postavio sljedeće pitanje:
“Planira li se uvesti sustav praćenja vozila javnog gradskog prijevoza (Autotrolej) te omogućiti putnicima dostupnost tih podataka kroz npr. aplikaciju za pametne telefone ili zaslone na autobusnim postajama? Ako se planira uvesti takav sustav, u kojem bi to bilo roku?“.

Odgovor

Komunalno društvo Autotrolej, u sklopu projekta financiranog putem ITU mehanizma, odnosno EU projekta Jačanje sustava javnog prijevoza, ima predviđenu realizaciju projekta Najave dolaska autobusa na autobusna stajališta i programsko rješenje za mobilnu i web aplikaciju. Navedeno  obuhvaća nabavu cjelovitog informacijskog sustava u javnom gradskom i prigradskom prijevozu koji će automatskim putem, na temelju automatski pribavljenih informacija o trenutnoj poziciji svakog pojedinog autobusa, izračunati planirano vrijeme dolaska na autobusno stajalište i taj podatak prenijeti do informativnih displeja na autobusnim stajalištima.

Nabava sustava obuhvaća softversku komponentu, točnije osnovu za programiranje svih kompjuterskih aplikacija za praćenje kretanja autobusa i predviđanje dolaska na autobusna stajališta te hardversku komponentu, što pak podrazumijeva cjelokupnu opremu u prometnom centru, komunikacijsku opremu za vezu između prometnog centra i vanjske mreža promjenjivih znakova, potrebnu opremu u autobusima, opremu – informativne displeje na stajalištima te opremu u serverskom centru.

U sklopu projekta ugovoreno je opremanje 40 autobusnih stajališta s informativnim displejima. Od toga se 28 nalazi u Gradu Rijeci, a 12 u prigradskom dijelu. Rok završetka projekta je do kraja 2023. godine.

Za istaknuti je da Komunalno društvo Autotrolej trenutačno korisnicima omogućava planiranje putovanja putem usluge Google Transit. Riječ je o usluzi koja na Google kartama korisniku daje jasan prikaz putovanja do željene destinacije, tj. navodi vrijeme polaska javnog prijevoznog sredstva te sve stanice od polazne točke do odredišta. Na taj se način korisnika dovodi do najbliže stanice polaska autobusa te mu se pomaže pratiti put od stanice do stanice. Kako bi se ovakva usluga uspjela realizirati Autotrolej je ustupio pristup sveobuhvatnoj bazi podataka o svim rutama, voznom redu i slično. Nakon uspješne suradnje s Googleom na pripremi i obradi podataka o linijama, Rijeka je dobila Google Transit opciju i za autobuse.

Ova usluga je u funkciji od početka siječnja prošle godine.

S poštovanjem,
Gradonačelnik
Marko Filipović