Članica Gradskog vijeća Sabina Marov je, temeljem članka 73. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke, postavila pitanje oko problema nepropisno parkiranih vozila uz prugu, zbog čega se nerijetko dogodi da vlak koji prolazi Rivom ne može proći te se zaustavi i stvori prometni čep i onemogući izlaz iz prometa s područja Rive i tržnice:

„Postoji li mogućnost komunikacije između Hrvatskih željeznica te prometnih redara koji već patroliraju područjem Rive, tako da neposredno prije prolaska vlaka redari provjere prohodnost pruge te uklone vozila koja bi spriječila neometan prolazak vlaka?
Postoji li mogućnost postavljanja znaka ili signalizacije kojom bi se vozačima sugeriralo da pripaze kako parkiraju pored pruge? Mogu li se spomenuti prijedlozi razmotriti te ostvariti u cilju sprječavanja zaustavljanja vlaka na Rivi?“

Odgovor

Parkiralište Putnička obala je pod naplatom zatvorenog tipa te je uređenje parkiranja na takvom tipu parkirališta obveza pravne osobe, odnosno koncesionara koji njime upravlja, u konkretnom slučaju Trgovačkog društva Rijeka plus d.o.o. No, specifičnost je da se na navedenoj lokaciji odvija i promet teretnih vlakova te se povremeno, zbog nemogućnosti prolaska vlaka, znaju dogoditi zastoji u prometu. Naime, postoje obilježena parkirna mjesta uz prugu na kojima korisnici parkiraju vozila i za to uredno plaćaju uslugu pri izlasku. Do ometanja prolaska vlaka ponekad dolazi zbog većih gabarita vozila. No, prometni redari Grada Rijeke tek u trenutku ometanja ili neposredno prije prolaska vlaka mogu postupiti. Zakon o sigurnosti prometa na cestama jasno navodi da vozač ne smije parkirati ili zaustaviti vozilo u blizini pruge, ako time sprječava promet vozila koja se kreću po tračnicama, no takvo se ometanje mora dokazati, odnosno mora doći do takve situacije u prometu. Zbog činjenice da je nedostatak parkirnog prostora jedan od gorućih problema grada Rijeke, radi građana i njihovih potreba, nastoji se parkirni prostor osigurati gdje god je to moguće, pa tako i na ovoj lokaciji, iako to uzrokuje povremene probleme, zbog blizine pruge. No, još jednom ističem da ometanje nije apstraktni pojam, već da takve situacije, sukladno zakonskoj regulativi, treba dokazati, odnosno postupanje je uvijek represivno kada je već nastupila posljedica, tj. zastoj u prometu. Djelatnici TD Rijeka plus d.o.o. redovito prate stanje te pozivaju redare pri dolasku vlaka, što znači da se postupa u najkraćem mogućem roku kako bi se otklonila kritična situacija i promet nesmetano mogao odvijati. Jedino trajno rješenje je izmjena postojećeg prometnog rješenja te razmatranje eventualnog ukidanja mjesta koja se nalaze preblizu pruge, o čemu odlučuje upravitelj parkirališta.

TD Rijeka plus d.o.o., prema koncesijskom ugovoru, kontinuirano ima obvezu investiranja u razna rješenja i unaprjeđenje poslovnog procesa na način da svim svojim korisnicima usluge parkiranja omogući njegovo nesmetano korištenje, a samim tim i nesmetani prolazak vlaka. Stoga je 23. rujna ove godine u blizini tračnica postavljeno sedam reflektirajućih fleksibilnih stupica, kako bi se onemogućilo nepropisno parkiranje i zaustavljanje vozila u njihovoj blizini.

Važno je napomenuti da su djelatnici TD Rijeka plus d.o.o. uvijek u kontaktu s djelatnicima Hrvatskih željeznica te se kontrola parkirališta provodi odmah po dojavi o prolasku vlaka. Uočena nepropisno parkirana vozila premještaju se prema nalogu službenika Direkcije za prometno redarstvo.

Samo u ovoj godini specijalnim vozilom, odnosno “paukom” na deponij je premješteno 21 nepropisno parkirano vozilo, dok je za 13 vozila izdan pokušaj premještanja. Nalog za pokušaj premještanja vozila izdaje se isključivo zbog tehničke nemogućnosti premještanja vozila prevelikih gabarita, a to su najčešće SUV i terenska vozila.

Budući da je uočeno da se pojavljuju izvjesne teškoće u slučajevima kada je potrebno obaviti premještanje vozila koje je parkirano izvan označenih mjesta za parkiranje te na taj način ometa prolazak vozila na tračnicama, posebno u vremenu od 22 do 7 sati, u danima vikenda i za vrijeme blagdana, Rijeka plus pristupio je izmjenama i dopunama Općih uvjeta isporuke premještanja nepropisno parkiranih i zaustavljenih vozila sa parkirališta na Putničkoj obali. Vozilo koje je parkirano na parkiralištu iz članka 1. st.1. navedenih Općih uvjeta, a registrirano je i u voznom je stanju i za koje se utvrdi da ne koristi parkirno mjesto sukladno označenoj horizontalnoj signalizaciji, nakon što je ovlaštena osoba Trgovačkog društva uz fotografiranje zapisnički utvrdila relevantne činjenice u smislu onemogućavanja slobodnog protoka prometa, bit će privremeno premješteno na ograđeno područje pod upravljanjem TD Rijeka plusa.

Nadalje, izvan uredovnog vremena rada Direkcije za prometno redarstvo, a na osnovi poziva nadglednika TD Rijeka plus iz garažno-poslovnog objekta Zagrad, angažmanom posade specijalnog vozila “pauk” u pripravnosti, izmješteno je 16 vozila na način da su premještena sa pozicije u blizini pruge na prvo slobodno parkirno mjesto. To je obavljeno isključivo u noćnim satima i u danima vikenda i blagdana.

S poštovanjem,
Gradpnačelnik
Marko Filipović