Član Gradskog vijeća Duško Milovanović je, temeljem članka 73. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke, postavio sljedeće pitanje:

“Vezano za mogućnosti povećanja autobusa na liniji broj 2 u vršnom razdoblju od 7 do 8 sati u smjeru B., obratilo mi se nekoliko građana s područja Srdoča s predmetnim upitom iz razloga što su autobusi na navedenoj liniji u i navedeno vrijeme značajno opterećeni putnicima što onemogućava ugodno korištenje usluge.

Problem bi se mogao riješiti s nekoliko dodatnih autobusa koji bi nakon dolaska u grad išli u garažu, kao što je slučaj s nekoliko autobusa iza 8 sati.

Također, bilo bi uputno da dodatni autobusi imaju istovremen polazak s nekim od autobusa koji je najviše opterećen, odnosno, imali bi polazak dva autobusa u isto vrijeme. Navedeno je korisno jer korisnici javnog prijevoza mogu propustiti preopterećen autobus znajući da se odmah iza njega se nalazi drugi te da mogu na vrijeme stići na željeno odrediste.

Isto pitanje, odnosno prijedlog se odnosi na vrijeme od 16 do 17 i povratak prema Srdočima iz grada.

Mišljenja sam da bi navedeni prijedlog značajno povećao zadovoljstvo korisnika javnog gradskog prijevoza te pomogao osigurati još kvalitetniji javni prijevoz, a sve u cilju povećanja broja korisnika i rasterećenja gradskih prometnica od strane osobnih vozila.”

Odgovor

Komunalno društvo Autotrolej, nažalost, u ovom trenutku nije u mogućnosti udovoljiti zamolbi građana za uvođenjem dodatnih polazaka na liniji 2 u jutarnjem terminu. Naime, Autotrolej je izmijenio vozne redove pojedinih lokalnih linija, pa tako i linije 2 i to na temelju promatranja prometa i broja korisnika određenih linija te s ciljem rentabilnosti poslovanja, kako bi se zadržale postojeće cijene voznih karata. Tijekom promatranja prometa i brojanja putnika utvrđeno je da mnoge gradske linije prometuju vrlo slabo popunjene, odnosno drugim riječima da za njih od strane korisnika nema dovoljno, ni zanimanja, ni potrebe. Slijedom navedenog, formiran je novi vozni red koji zadovoljava potrebe putnika, a broj polazaka autobusa smanjen je na određenim linijama, budući da bi njihovo daljnje održavanje stvaralo gubitke Autotroleju te u konačnici dovelo do poskupljenja cijena karata.
Upravo stoga kako ne bi došlo do poskupljenja cijene karata, zbog nerentabilnih linija, odnosno polazaka, vozni red je korigiran. No, treba spomenuti i problem nedostatka vozača. Naime, uz vrlo eksponiran problem nedostatka konobara ili kuhara, na tržištu rada kronično nedostaje i profesionalnih vozača. Kada se, nažalost, dogodi da više vozača Autotroleja iz objektivnih razloga ne može obavljati svoj posao, što znači da su na bolovanju ili godišnjem odmoru, tada se pojavi i problem s održavanjem voznog reda.

Gradonačelnik
Mr.sc. Vojko Obersnel