Molio bih odgovor na pitanje vezano za kružni tok na Škurinjama.

Moje pitanje je da li se razmišlja o preuređenju predmetnog kružnog toka u „turbo“ kružni tok koji osigurava zaštićene trase prometovanja. Naime kako se radi o kružnom toku kratkih dužina, unutarnja, odnosno lijeva traka je često neiskorištena, a kad se i koristi, radi već navedenih kratkih dužina, dolazi do naglih prestrojavanja vozila radi izlaska iz kružnog toka i oduzimanja prednosti, ili radi velikog broja vozila u desnoj traci nemogućnost prestrojavanja.

„Turbo“ kružnim tokom desna traka bi se koristila kao zaštićena traka, npr. iz smjera grada prema Škurinjama koji je inače najopterećeniji pravac, i tako na ostalim izlazima, dok se lijeva traka koristi za sve ostale izlaze. Dakle, dolazi do značajnog povećanja protočnosti prometa i sigurnosti u prometu.

Također, proširio bih pitanje i na kružni tok koji se nalazi na početku ceste D427, znam da se radi o prometnici koja nije u nadležnosti Grada Rijeke no kako istom komunicira veliki broj vozila s područja Grada Rijeke, smatram da se radi o pitanju bitnom i za Grad.

Nedavne promjene u horizontalnoj signalizaciji su samo djelomično otklonile probleme u prometovanju, a preuređenjem u „turbo“ kružni tok bi se značajno povećala sigurnost u prometu.

Odgovor

Rijeka promet već duže vrijeme prati stanje odvijanja prometa na ovom kružnom raskrižju. Utvrđeno je da je značajan dio prometne površine raskrižja neiskorišten od strane sudionika u prometu, budući da se unutarnji prometni trak, inače namijenjen za vozila koja se iz raskrižja isključuju na nekom od suprotnih priključaka, u praksi vrlo rijetko koristi. Razlog tomu je nedovoljna veličina (promjer) samog raskrižja, budući da se vrlo brzo nakon prelaska u unutarnji trak vozač mora prestrojiti u vanjski i pripremiti se za izlazak.

Upravo zbog toga razmatra se mogućnost preuređenja ovog raskrižja u „turbo kružno raskrižje“. S Odjelom gradske uprave za komunalni sustav razmatra se nekoliko mogućnosti „turbo kružnog raskrižja“ koje se razlikuju po broju traka i s različitim intervencijama na pojedinim cestovnim priključcima, s ciljem da se odabere ona koje bi bila najfunkcionalnija i tehnički izvediva. Po odabiru optimalne varijante Rijeka promet će pristupiti izradi projekta, kako bi se rekonstrukcija predložila za realizaciju 2019.godine.

Što se tiče kružnog raskrižja na Čvoru Rujevica, kod novootvorenog trgovačkog centra InterSpar, Rijeka promet je po narudžbi Hrvatskih cesta izradio dvije varijante korekcije kružnog raskrižja, od kojih su Hrvatske ceste odlučile primijeniti varijantu klasičnog raskrižja s dva prometna traka. Druga varijanta, koja nije primijenjena i predviđena je za drugu fazu realizacije, je turbo kružno raskrižje koje zbog manjeg broja konfliktnih točaka povećava sigurnost sudionika u prometu, ali i protočnost samog raskrižja. Rijeka promet u ovom trenutku nema informacija kada će ta druga varijanta biti realizirana.

Također napominjemo da je Rijeka promet Hrvatskim cestama predstavio i idejno rješenje rekonstrukcije raskrižja Osječka ulica – Čvor Škurinje. Rekonstrukcijom bi se formirala dva kružna raskrižja koja bi funkcionirala u paru, a koja bi bitno povećala protočnost danas vrlo opterećene Osječke ulice i samog Čvora Škurinje te Riječke obilaznice. Predstoje dogovori sa svim sudionicima, a to su Grad Rijeka, Ministarstvo unutarnjih poslova, Hrvatske ceste i Autocesta Rijeka-Zagreb, o mogućnostima realizacije ovog projekta.

S poštovanjem,

Gradonačelnik
Mr.sc. Vojko Obersnel