Na temelju članka 73. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke upućujem pisano pitanje, a odnosi se na prvi turistički double decker autobus u Hrvatskoj. Svi znamo da je to hvalevrijedna originalna ideja, šareni turistički autobus oslikan od poznatog riječkog umjetnika koji priča priču o atraktivnim riječkim i opatijskim lokalitetima na jedinstven i neponovljiv način.
Zanima me koja je početna investicija u ovaj projekt turističkog autobusa (uključujući trošak kredita), godišnji troškovi održavanja ove turističke linije uključujući troškove održavanja vozila te bruto plaće vozača, te dobit/gubitak ove investicije specificirano po svakoj godini poslovanja. Koji je točno financijski cilj ove investicije (koja su financijska očekivanja)?

Odgovor

Temeljem postavljenog pitanja, dostavljam sljedeći odgovor.Turistički autobus nabavljen je 2007. godine. Cijena nabave bila je 2.471.721,41 (bez POV-a). Kroz kredit na rok od tri godine, autobus je u cijelosti otplatio Grad Rijeka i to 30. travnja 2010. godine. Za njegovo oslikavanje utrošeno je 43.725,00 kuna (bez POV-a).

Cilj autobusa prije svega je podizanje standarda naše turističke ponude i javnih usluga namijenjenih turistima i građanima, kao i omogućavanje turistima, koji su iz godine u godinu sve brojniji u našem gradu, da na drugačiji način dožive grad, njegove znamenitosti i povijest. Rad Turističkog autobusa nema svrhu zarade, odnosno ostvarivanje profita od naplate karata i organizacije vožnji, ali se, naravno, sirenjem turističke ponude na ovaj način svakako ostvaruje i veći prihod turističkog sektora. Turisti vožnjom imaju mogućnost upoznati njegove ljepote, posjetiti Trsat kao i Opatiju te dobiti zanimljiv pogled na ova dva grada. Također, autobus je namijenjen i našim sugrađanima koji vožnjom autobusom imaju mogućnost otkriti detalje gradova u kojima žive, koje do sad možda nisu otkrili.

Isto tako, treba podsjetiti kako autobus vozi tijekom cijele godine. a ne samo tijekom ljetne sezone. Naime, tijekom ljetne sezone, odnosno od polovice lipnja do polovice rujna , autobus vozi prema voznom redu i ustaljenom trasom, dok se tijekom ostatka godine koristi za najam.

Tako je tijekom 2013 . godine autobus iznajmljen 39 puta te je ostvaren prihod od 30.761,25 kuna (sa POV-om), tijekom 2014. godine u najmu je bio 28 puta te je ostvaren prihod u iznosu od 25.250,00 kuna. Prošle godine, odnosno 2015., autobus je iznajmljen 39 puta i ostvaren je prihod u iznosu od 33.220,63 kuna, dok je u tekućoj godini, do mjeseca lipnja ostvaren prihod od najma u iznosu 15.697,50 kuna i realizirano je 20 iznajmljivanja.
Nadalje, što se tiče prodaje karata za Turistički autobus, tijekom 2013. godine
tijekom sezone prodano je 1.646 karata i ostvaren prihod u iznosu od 78.990,49 kuna, dok je godinu dana kasnije, znaci 2014. godine prodano 1.774 karte i ostvaren prihod od
83.122,19 kuna. Tijekom prošle godine prodano je ukupno 1.463 karata i ostvaren je prihod od 68.598,90 kuna. Za ovu sezonu podaci 6e biti kompletni u skoro vrijeme, s obzirom je sezona netom završena.

Da se na projektu Turističkoga autobusa itekako radi, dokaz su i nove vrste karata koje su u prodaji od mjeseca srpnja ove godine te vrijede 24, 28 i 72 sata, a mogu se koristiti i na svim linijama KD Autotrolej. Ovakav paket usluge turisti su uistinu dobro prihvatili.

Iz svih navedenih podataka vidljivo je da interesa za vožnju ovakvim autobusom itekako ima te da on opravdava svoju svrhu, odnosno pomaže turističkoj promidžbi Rijeke i Opatije.

Troškovi održavanja na godišnjoj razini variraju ovisno o opsežnosti održavanja i nužnim popravcima. Registracija i cestarina stoje oko 5.000 kuna, a premija osiguranja oko 12.000 kuna. Pla6a vozača ne ide na konto Turističkog autobusa već KD Autotrolej, s obzirom na to da je autobus u sastavu voznog parka KD Autotrolej te vožnju obavljaju vozači zaposleni u Autotroleju, koji ujedno voze ina drugim linijama.