Član Gradskog vijeća Duško Milovanović je, na 3. sjednici Gradskog vijeća Grada Rijeke, 30. rujna 2021. godine, postavio pitanje vezano za riječku Urbanu aglomeraciju. Naveo je da je iz medija i sa stranica Grada razvidno da napokon kreće i realizacija velikih ulaganja u vodoopskrbu i odvodnju, a poznato je da su bile velike poteškoće u provođenju postupaka javne nabave, jer su bile podnesene žalbe na navedene postupke, ali je to sada okončano. Zamolio je nekoliko informacija o tome koji projekti trenutno kreću u skoro vrijeme, jer mu je poznato da se radi i o projektu koji će biti realiziran kroz nekoliko faza. Radi se o projektu koji je ukupno vrijedan oko 1,7 milijardi kuna, što će rezultirati značajnim ulaganjima i novom gospodarskom aktivnosti na području grada, a pogotovo ga sve navedeno zanima u kontekstu prometa jer je u tijeku nekoliko velikih investicija na području grada Rijeke koje utječu i na organizaciju prometa, što rezultira i određenim prometnim problemima. Budući da je i HEP krenuo s velikim investicijama na području grada, upitao je koje faze projekta trenutno kreću ili ih se može očekivati i na koji način će se to komunicirati s građanima grada Rijeke u vidu organizacije prometa?

Naknadno je iznio i kako smatra da će ulaganja u javnu vodoopskrbu smanjiti određene gubitke i nedostatke u vodovodnoj mreži, te da bi se posljedično tome u konačnici kroz dulje vremensko razdoblje moglo očekivati ako ne smanjenje cijene usluga, a onda barem zadržavanje cijene usluge na sadašnjoj razini.

Odgovor

Riječ je o jednom od dosad najvećih ulaganja u komunalnu infrastrukturu u Hrvatskoj, kroz izgradnju novog pročistača otpadnih voda na Delti te 217 kilometara kanalizacije i oko 100 kilometara javne vodoopskrbe, ukupne vrijednosti 1,76 milijardi kuna.

Osim Ugovora o uslugama nadzora nad gradnjom, Ugovora o uslugama upravljanja projektom i Ugovora o uslugama provođenja informiranja javnosti o projektu i vidljivosti EU sufinanciranog projekta, do sada su potpisana i dva Ugovora o građenju. Prvi se odnosi na izgradnju transportnih kolektora i optimizaciju postojećeg sustava Rijeka Zapad, s rokom za izvođenje radova od 1080 dana, odnosno skoro tri godine. Vrijednost ugovora radova iznosi 214.906.135,95 kn, odnosno 268.632.669,94 kn s uključenim PDV-om. Drugi ugovor odnosi se na proširenje Viškovo, s rokom za izvođenje radova od 1950 dana, odnosno više od pet godina. Vrijednost ugovora radova iznosi 182.385.410,73 kn bez PDV-a, a 227.981.763,41 kn s uključenim PDV-om.

Zbog obima čitavog Projekta te nužnih pripremnih radova, koji uključuju izradu izvedbenog projekta, prometnih rješenja i dinamičkih planova gradnje, u ovom trenutku još nemamo precizan vremenski okvir za početak ovih radova. Očekujemo da će se s realizacijom oba ugovora započeti do kraja ove kalendarske godine.

Za preostalih pet grupa radova raspisat će se novi postupak javne nabave za odabir izvođača radova, s obzirom da su u prethodnom postupku zaprimljene ponude ocijenjene neprihvatljivim i nepravilnim. Naime, cijene ponuda značajno su premašile osigurana novčana sredstva Naručitelja za nabavu, dok ponude nisu bile sukladne odredbama dokumentacije o nabavi. Radi se o grupi radova na izgradnji transportnih kolektora i optimizaciji postojećeg sustava odvodnje Rijeka Istok, proširenju na području Rijeke, Kastva, Čavli i Jelenja.

Sve informacije o prometnim rješenjima i dinamičkim planovima gradnje bit će pravovremene i redovito ažurirane na mrežnoj stranici naručitelja Projekta www.kdvik-rijeka.hr.

Građani će o svim novostima oko realizacije Projekta biti informirani i putem medija. Uz to, putem GIS web aplikacije moći će se dobiti uvid o trasama radova, uz mogućnost pretrage po ulicama. Pravovremenim informiranjem nastojat će se minimalizirati utjecaj radova na promet te omogućiti normalno odvijanje svakodnevnih aktivnosti u spomenutim dijelovima grada.

S poštovanjem,
Gradonačelnik
Marko Filipović