Članica Gradskog vijeća Iva Rinčić je, temeljem članka 67. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke, postavila pitanje:
Cijenjeni gradonačelniče,
molim da mi temeljem članka 67. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke („Službene novine Primorsko-goranske županije“ broj 29/09, 14/13 i 22/13-ispr. i „Službene novine Grada Rijeke“ broj 10/17, 14/18, 2/19-pročišćeni tekst, 2/20, 3/21), odgovorite na pitanje u nastavku.
Krajem prošle godine gradskim je vijećnicima predstavljen plan revitalizalizacije gradskih tržnica. Nakon toga je uslijedila i izmjena uvjeta isporuke komunalne usluge javnih tržnica na malo u gradu Rijeci, kao preduvjet najavljenih promjena.
S obzirom da svakodnevno svjedočimo sve lošijem stanju i ponudi na tržnicama, kao i smanjenom broju zakupaca, zanima me što je u međuvremenu poduzeto, te kada možemo očekivati konkretnije pomake.
Unaprijed zahvaljujem
Iva Rinčić
nezavisna vijećnica
Odgovor
Od donošenja Općih uvjeta komunalne usluge javnih tržnica na malo u gradu Rijeci, koji su predstavljali osnovu da se može pristupiti daljnjim aktivnostima potrebnim za realizaciju predstavljenog koncepta revitalizacije tržnice, provodile su se i aktivnosti na izmjeni ostalih potrebnih akata, a kako je to bilo najavljeno i na prezentaciji za članice i članove Gradskoga vijeća, kao i u samom materijalu o kojemu je raspravljalo Gradsko vijeće, na svojoj sjednici u prosincu 2023. godine.
Tako je, od donošenja spomenutih Općih uvjeta, bilo potrebno izmijeniti i druge akte TD Rijeka plus d.o.o. i to:
- Plan prodajnih prostora kojim su utvrđene sheme i namjene prodajnih prostora,
- Odluku o uvjetima i postupku javnog natječaja za davanje u zakup prodajnih mjesta te postupku za davanje na korištenje ugostiteljskih terasa,
- Odluku o vremenu obavljanja usluge javne tržnice na malo u gradu Rijeci te
Nakon pripreme materijala i provedbe potrebne procedure koja uključuje suglasnost nadležnih tijela TD Rijeka plus d.o.o. te prethodnu i moju, odnosno suglasnost Gradonačelnika, u pogledu Plana prodajnih prostora kojim su utvrđene sheme i namjene prodajnih prostora, Odluke o vremenu obavljanja usluge javne tržnice na malo u gradu Rijeci te Cjenika, TD Rijeka plus d.o.o. raspisao je Javni natječaj za davanje u zakup Paviljona I, na Centralnoj gradskoj tržnici.
U javnom natječaju, navedeni prostor se daje u zakup kao grupirano prodajno mjesto za različite djelatnosti koje obuhvaćaju trgovačku djelatnost s prodajom i degustacijom prehrambenih proizvoda, ugostiteljsku djelatnost s mogućnostima pripreme, usluživanja i konzumacije hrane, slastica, pića i napitaka sa degustacijom. Također, prostor omogućuje pripremu i usluživanje pića i napitaka s degustacijom, kao i organizaciju prigodnih edukativno-zabavnih manifestacija. Preostali dio prostora namijenjen je zajedničkim dijelovima, uključujući prostore za konzumaciju i degustaciju, čime se stvara ugodno okruženje za sve posjetitelje.
Do krajnjeg roka za dostavu prijava, primljene su prijave triju poslovnih subjekata, od kojih jedna prijava nije bila valjana, s obzirom da nije dostavljena potrebna potvrda trgovačkog suda. Nakon provedene licitacije, donesena je Odluka o odabiru tvrtke Parve d.o.o. Zakupniku se poslovni prostor u I Paviljonu na Centralnoj tržnici u Rijeci, površine 943 kvadratnih metara daje u zakup na vrijeme od 20 godina. Stupanje u posjed zakupnika je predviđeno nakon što se prodajni prostor oslobodi od sadašnjih zakupnika te dobije samostalni priključak za vodu i struju, što se predviđa u roku od 6 mjeseci od sklapanja ugovora sa zakupnikom.
Podsjećam i da je predloženi koncept revitalizacije tržnice nastao kao rezultat detaljne analize koju je proveo TD Rijeka plus d.o.o., a s ciljem detektiranja i pronalaženja rješenja za probleme u poslovanju javnih tržnica na malo koji se ne pojavljuju samo u gradu Rijeci, već i na prostoru cijele Republike Hrvatske. Koncept revitalizacije prezentiran je članicama i članovima Gradskoga vijeća na samome početku cijeloga procesa.
Usluga javnih tržnica na malo, predstavlja jednu od uslužnih komunalnih djelatnosti, odnosno uslugu koja je nužna za svakodnevan život i rad na području jedinice lokalne samouprave. U tom smislu, uspješno poslovanje tržnice od značaja je za korisnike usluge, odnosno zakupnike na tržnici, za građane kao korisnike same tržnice, ali i za grad u cjelini. Prostori tržnice mogu biti i mjesta okupljanja i druženja za stanovnike grada te mjesta koja postaju sastavni, pa čak i najviše prepoznatljiv dio turističke ponude nekog grada te su, u tom smislu, analizirani pozitivni primjeri iz okruženja, ponajprije mediteranskih zemalja sličnog mentaliteta.
Prema tome je i predložen koncept revitalizacije gradske tržnice. S obzirom na odaziv zainteresiranih gospodarskih subjekata i uspješno proveden javni natječaj, očekujemo da će ovaj prostor zaživjeti, na zadovoljstvo svih naših sugrađana i turista koji u sve većem broju posjećuju naš grad.
S poštovanjem,
Gradonačelnik
Marko Filipović