Članica Gradskog vijeća Tea Mičić Badurina Je, temeljem članka 73. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke, postavila pitanje:
Poštovani,

Na posljednjoj sjednici Gradskog vijeća povukli ste točku dnevnog reda Prijedlog strategije razvoja Urbane aglomeracije Rijeka za financijsko razdoblje 2021. – 2027. godine, s obzirom da ste procijenili da za donošenje iste nema dovoljno potrebnih glasova.
Jedini problem i razlog zašto se Prijedlog strategije nije donio jest rekonstrukcija Autrotrolejeve garaže na Školjiću, za koju se godinama priča o preseljenju na novu lokaciju te priprema ista (u skladu sa Strategijom razvoja Komunalnog društva za javni prijevoz Autotrolej d.o.o. Rijeka), da bi se na kraju ispostavilo da bi garaža u sklopu novog projekta trebala ostati tamo gdje jest, bez detaljnijih pojašnjenja.

No stvarnost je nešto drugačija. Taj prostor za Autrolejeve buduće planove, daleko je od adekvatnog. I sada se jedva nekako snalaze i saniraju najnužnije popravke. Zgrada je stara, krov propušta, mehaničari rade u natopljenim kanalima zbog nabujale Rječine. Vozila su parkirana unutar kruga na Školjiću i Delti. Subotom se ne može proći između vozila kako su natiskana. To se može vidjeti svaki vikend iz Vodovodne. Lokacija nema ni dovoljnu površinu za prihvat i manipulaciju sa vozilima. Najvažnije, prema najavama, trebao bi uskoro biti raspisan natječaj nabavke električnih vozila koji će financirati iz EU fondova preko dva natječaja. Jedan za nabavku vozila i jedan za infrastrukturu. Imamo informaciju da se za Autotrolej nabavlja 17 autobusa. Natječaj za infrastrukturu je puno složeniji i skuplji jer treba puno zahtjevnijih građevinskih zbog polaganja električnih kablova do svakog punjača. Ispred tih punjača mora biti i trafostanica velike snage, pa zatim pretvarači sa izmjenične struje na istosmjernu struju. Potrebno je urediti i prostor za servise i održavanje tih vozila sa mosnim dizalicama i rampama, s obzirom da ih sada nemaju. Ljudi od struke mišljenja su da je to neizvedivo na ovoj lokaciji. Naprosto nema prostora, a trebat će ga pronaći uz Vodovodnu cestu jer je tamo trafostanica na koju HEP mora dovesti puno više struje da bi ta vozila mogli puniti preko noći.

2016. godine izrađeno je Arhitektonsko-prometno rješenje – Autobaza u ulici Milutina Barača iz koje je vidljivo da je još 2016. godine predviđen prolaz između lokacija koje je presjekla cesta D403. Iako se nije napravio tunel (veza), uz manju izmjenu projekta to je i dalje puno manji problem nego da autobaza ostane na lokaciji Školjić.

Bivša uprava imala je jasnu viziju oko tog preseljenja. Prije dvije godine, stara uprava Autotroleja te bivši pročelnik Odjela za razvoj i urbanizam i voditelji iz HC i Energa obišli su lokaciju (prije nego se krenuo raditi nadvožnjak) i već se tada govorilo im nova cesta D403 ne smeta, samo treba napraviti spoj da se izađe na glavnu cestu. Na jednoj strani bi bila garaža, a na drugoj strani upravna zgrada.
Dakle, ta lokacija ima brojne prednosti, posebice u smislu brze veze na sustav gradskih i prigradskih linija te prateće infrastrukture za autobuse na alternativna goriva.

Na sjednici Gradskog vijeća kazali ste da se od Baračeve ulice odustalo jer je izgrađena cesta D403 i da biste voljeli da imate drugu lokaciju, ali je nemate te da je na Gradskom vijeću odluka hoćemo li iskoristiti taj novac ili ne.
S obzirom da znamo da se, uz tehničke izmjene, taj novac ipak može iskoristiti neovisno o tome hoće li garaža na Školjiću biti na nekoj drugoj lokaciji, molila bih Vas da mi odgovorite na pitanje što sprječava preseljenje garaže u Baračevu ulicu, koje su zapreke zbog kojih se autobaza ipak ne može preseliti sa Školjića i stojite li i dalje pri stavu da je Školjić jedino rješenje?

S poštovanjem,
Tea Mičić Badurina

Odgovor

Prostori koje KD Autotrolej d.o.o. koristi na lokaciji Školjić 15, obuhvaćaju oko 2 ha površine, od čega je oko 12.500 metara četvornih parkirališnog prostora, a ostalo je servisno remontni prostor. Navedeni prostor na lokaciji Školjić ocijenjen je kao adekvatan za potrebe autobaze te je stoga predloženo da se u okviru projekta Jačanje sustava javnog prijevoza II uredi i modernizira postojeći prostor na Školjiću, uz određene preinake, nadogradnju i uređenje sadržaja koji bi mogli koristiti i građani Grada Rijeke (šetnica i igralište).

Kako navedeni projekt nije dobio podršku Gradskog vijeća Grada Rijeke, ponovno se aktualizirala analiza mogućnosti preseljenja dijela autobaze na drugu adekvatnu lokaciju, uključujući lokaciju u Ulici Milutina Barača. Spomenuta lokacija je, kako i navodite u svom upitu, bila razmatrana u prošlosti obzirom da se radi o prostoru od  oko 9.000 metara četvornih, međutim, od iste se odustalo iz razloga izgradnje ceste D403 te razloga imovinsko – pravne prirode, odnosno utvrđeno je da lokacija na Školjiću predstavlja bolje rješenje, zbog čega je na koncu ista lokacija i predložena.

Dakle, s obzirom da lokacija na Školjiću nije dobila podršku Gradskoga vijeća, u tijeku je analiza mogućnosti preseljenja autobaze na drugu lokaciju, a dok se ne pronađe drugo rješenje lokalitet Školjić ostat će autobaza i servisno-remontni prostor za vozila koja sada imamo na raspolaganju.

S poštovanjem,
Gradonačelnik
Marko Filipović