Član Gradskog vijeća Vedran Vivoda je, temeljem članka 73. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke, na upit građana, postavio pitanja:

Poštovani
molim da mi temeljem članka 73. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke odgovorite na sljedeća pitanja:

Građani s područja MO Srdoči sastavili su set pitanja na koja žele dobiti odgovore od predstavnika Rijeka plus d.o.o., nadležnog odijela Grada Rijeke ili Vas. Ja kao gradski vijećnik koristim svoje pravo i prosljeđujem njihova pitanja, te tražim Vaš odgovor na ista.

  1. Temeljem kojeg je elaborata uređen promet na dijelu prometnice od raskrižja Ulice Miroslava Krleže i Ulice Dobriše Cesarića do ulaza u poduzeće PERT d.o.o.?
  2. Tko je donio rješenje da je na dijelu ulice Miroslava Krleže, odnosno da je prolaz između zgrade Rijeka Plusa (MO Srdoči) u ulici Miroslava Krleže 4 i privatne kuće na lokaciji Dobriše Cesarića 2, siguran za prometovanje, te je zakonski obilježen i označen odgovarajućim prometnim znakovima?
  3. Tko je dozvolio da se spomenuti prolaz svakodnevno koristi za prometovanje vozila teške kategorije iznad 20 tona i duljine preko 12 metara bez obzira što taj prolaz nema potrebnu širinu niti tehničke uvijete za sigurno prometovanje?
  4. Zašto privremena signalizacija na ulici Tina Ujevića još uvijek nije skinuta? Time se omogućava prometovanje vozila teške kategorije iznad 20 tona i duljine preko 12 metara u suprotnom smjeru od dopuštenog. Navedena privremena signalizacija nije potrebna i treba se maknuti odmah.
  5. Na temelju kojeg elaborata je u ulici Tina Ujevića (na uzbrdici na kojoj je jedan od ulaza u tvrtku Pert) dozvoljeno prometovanje vozila kategorije do 12 metara? Prije je po navedenoj ulici bilo dozvoljeno prometovanje vozila ukupne mase do 7 tona, te zašto je to promijenjeno?
  6. U odgovoru Grada Rijeke se navodi da je tvrtki Pert ponuđena izrada novog prometnog rješenja za prilaz skladištu. Kako je moguće da se takvo rješenje nudi poslovnom objektu bez da su se o tome pitali građani ispred čijih kuća prolazi navedeni prolaz, a imajući u vidu da smo u dobili odgovor od gradonačelnika grada Rijeke da tom ulicom nije moguće prometovanje vozila teške kategorije. Ovo je posebno bitno iz razloga što Državni inspektorat već duže vremena vodi upravni postupak s poduzećem Pert u predmetu otklanjanja nedostataka zbog konstantnih prekoračenja razine buke koja nastaje radom uređaja, opreme i vozila koja obavljaju djelatnost u prostoru tvrtke.
  7. U odgovoru grada Rijeke se spominje da se u prošlosti vodila parnica između Grada Rijeke i tvrtke PERT d.o.o., pa je naše pitanje da li je ta parnica dovršena, te da li je donesen sudski pravorijek?

Javila nam se skupina građana koji žive na području MO Srdoči, u blizini tzv. plave hale (bivša Metalogradnja) u kojoj sada djeluje nekoliko firmi. Zbog njihovog djelovanja trpe nepodnošljivu buku i zagađenje zraka, te im je život postao nepodnošljiv. Kamionski promet postao je toliko gust da trpe i ostali stanovnici Srdoča.

Čitajući odgovore koje su poslali iz Grada Rijeke na adresu MO Srdoči, a vezano za problematiku, nažalost ovdje se radi o vrlo velikom i opasnom problemu za kojeg ispada da nitko ne zna kako, zašto i kada se dogodio. Bitno je naglasiti da su zbog ovog problema životi građana, a prije svega djece koja žive (i igraju se) na području naselja Srdoči, posebice koja žive u blizini lokacije na kojoj djeluje tvrtka Pert ugroženi. Zbog svakodnevnih kršenja prometnih propisa, te stvaranja strašne buke i zagađenja, građani su na izmaku snaga.

Poučeni iskustvom sa ovim problemom od 2014. godine do danas, odlučili su se za pomoć obratiti svim nadležnim institucijama, Ravnateljstvu policije RH, Državnom inspektoratu RH, Gradskom vijeću Grada Rijeke, te Primorsko-goranskoj županiji. Građani Vas mole za žurno postupanje po ovom pitanju, te brzi odgovor na sva njihova pitanja.

U Rijeci, 18.07.2023.
Vedran Vivoda

Odgovor

Prije svega, potrebno je istaknuti kako potpuno razumijem problematiku s kojom se susreću stanari koji stanuju na ovom području, no isto tako potrebno je uzeti u obzir i potrebu održavanja poslovnih procesa tvrtke PERT d.o.o..

Promet na dijelu prometnice od raskrižja Ulice Miroslava Krleže i Ulice Dobriše Cesarića do ulaza u poduzeće PERT d.o.o. uređen je temeljem prometnog rješenja „Projekt privremene prometne regulacije za potrebe izvođenja radova na izgradnji višestambene zgrade na Srdočima“ kojeg je izradio Rijeka promet d.d., u prosincu 2019.godine pod brojem 03-174/19.

Trgovačko društvo PERT d.o.o. prolaz na dijelu ulice Miroslava Krleže, odnosno prolaz između zgrade trgovačkog društva Rijeka Plus d.o.o. (MO Srdoči) u ulici Miroslava Krleže 4 i privatne kuće na lokaciji Dobriše Cesarića 2, koristilo je pozivajući se na pravo stvarne služnosti provoza te je trgovačko društvo Rijeka promet d.d. otvaranjem i zatvaranjem ogradnih vrata koja se nalaze na navedenoj lokaciji izašao u susret navedenom poslovnom subjektu. Međutim, navedeno trgovačko društvo nikada nije iskazalo volju niti suglasnost da se njegova nekretnina koristi kao pristupni put, obzirom da do nekretnine trgovačkog društva PERT d.o.o. postoji pristupni put kroz Ulicu Tina Ujevića. Dapače, u komunikaciji s trgovačkim društvom PERT d.o.o. istaknuto je kako se međusobni odnosi moraju regulirati putem sklapanja odgovarajućeg ugovora. Nadalje, trgovačkom društvu PERT d.o.o. poslanje i prijedlog ugovora o načinu korištenja prolaza o kojemu se navedeni poslovni subjekt nije nikada očitovao te je slijedom toga, došlo do tužbe zbog prava služnosti prolaza u predmetu tužitelja PERT d.o.o. protiv tuženika, trgovačkog društva Rijeka promet d.d. Smetanje posjeda prema tužbenom zahtjevu PERT d.o.o. ogledao se u tome što je trgovačko društvo Rijeka promet d.d. zatvorio ogradna vrata i time onemogućilo tužitelja u prolazu. Predmet je pravomoćno okončan u korist trgovačkog društva Rijeka promet d.d.

Nadalje, u Ulici Tina Ujevića izgrađene su nove stambene zgrade te je za potrebe izgradnje privremena regulacija prometa bila nužna. Ona će i nadalje biti aktivna budući da su u ogranku Ulice Tina Ujevića izdane građevinske dozvole za nastavak izgradnje stambenih zgrada te će biti povremenih potreba prolaska teretnih vozila za potrebe gradilišta. Na navedenom lokalitetu, također je predviđen i daljnji nastavak izgradnje nerazvrstane ceste u svrhu omogućavanja prilaza budućim stambenim zgradama.

Vezano za prometovanje vozila kategorije do 12 metara, moram istaknuti kako je spomenuti znak ograničenja postavljen na osnovu izrađenog prometnog elaborata ispitivanja tehničkih elemenata Ulice Tina Ujevića i prilazne ceste području poduzeća PERT d.o.o. Elaborat je izrađen temeljem učestalih pritužbi građana koji stanuju u Ulici Tina Ujevića, zbog uključivanja u promet teških teretnih vozila iz privoza pristupne ceste područja na kojem je smješteno skladište poduzeća PERT d.o.o. i ugrožavanja sigurnosti prometovanja u zoni raskrižja Ulice Tina Ujevića sa prilaznim cestama skladištu, smještenom sa zapadne strane Ulice Tina Ujevića i stambenim objektima na adresi Tina Ujevića kućni broj 2A, B, C, D i E, smještenih sa istočne strane Ulice Tina Ujevića. Prvenstveno su se primjedbe odnosile na prometovanje i manipuliranje teretnih vozila sa poluprikolicom (tzv. šlepera) pa je iz tog razloga i postavljena prometna signalizacija zabrane prometovanja ulicom Tina Ujevića.

Cilj izrade spomenutog Elaborata bio je da se ispitaju prometno tehnički uvjeti i elementi Ulice Tina Ujevića i prilazne ceste raskrižju poduzeća PERT d.o.o. te da se utvrdi mogućnost sigurnog prometovanja teških teretnih vozila u sklopu obavljanja svakodnevnih poslovnih aktivnosti poduzeća PERT d.o.o.

Nadalje, izrađen je prometni elaborat koji predviđa da se znak zabrane prometovanja za vozila duža od 12 metara postavi i s gornje strane ceste na zahtjev MO Srdoči, a iz prethodno navedenih razloga te na temelju prijava građanstva, budući da su veća vozila za potrebe tvrtke PERT d.o.o. prometovala sa sjeverne strane do njihovog ulaza gdje je uspostavljena privremena prometna regulacija prometa. Prometni elaborat je trenutno na prethodnoj suglasnosti kod nadležnih tijela temeljem Zakona o sigurnosti prometa na cestama te će uskoro biti izvedeno i samo postavljanje prometne signalizacije kako bi se onemogućio prilaz dužih teretnih vozila sa sjeverne strane prometnice.

Također, želim pojasniti kako su se sa trgovačkim društvom PERT d.o.o. u više navrata održavali sastanci, kako bi se pronašlo najbolje moguće rješenje i za poslovni subjekt i za okolne stanare, no isti su završavali bezuspješno. Dakle, vidljivo je daje trgovačko društvo Rijeka promet d.d. pokušavalo doći do zajedničkog mirnog rješenja i dogovora, upravo imajući u vidu potrebe stanara na navedenoj mikrolokaciji. Jedno od rješenja bilo je i proširenje prometnice na trošak trgovačkog društva PERT d.o.o., no navedeni poslovni subjekt je odbio i taj prijedlog.

Ujedno, točno je da se u povijesti vodila parnica, između PERT d.o.o. i trgovačkog društva Rijeka promet d.d. te je bilo više pokušaja, kao i sastanaka tijekom godina, upravo kako bi se pokazala dobra volja, upravo s ciljem da se na zadovoljstvo obje strane postigne dogovor, i to na način da se utvrdi način prometovanja koji neće biti nauštrb stanara te će eventualno ometanje biti svedeno na najmanju moguću mjeru. PERT d.o.o. odbijao je dogovor. Po navedenom pitanju donesena je i pravomoćna presuda još 2015. godine, temeljem koje je odbijen zahtjev tužitelja PERT d.o.o., kako sam prethodno istaknuo.

S poštovanjem,
Gradonačelnik
Marko Filipović