Član Gradskog vijeća Vedran Vivoda je, temeljem članka 73. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke, postavio pitanje:

Poštovani
molim da mi temeljem članka 73. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke odgovorite na sljedeća pitanja:

Tko je i na temelju točno koje prometne studije dopustio trenutno prometno rješenje ispred ulaza u KBC Rijeka, lokalitet Rijeka?

Trenutno prometno rješenje je postavljeno tako da vozač koji ima namjeru otići na prostor parkinga na području nekadašnjeg Elektromaterijala, mora sjeći traku kojom vozila izlaze iz područja KBC Rijeka (Slika 1).

Prometno rješenje ispred ulaza u KBC Rijeka 1

Takvo prometno rješenje stvara nepotrebne dodatne gužve na ionako jako prometnom području KBC-a Rijeka.

Zašto se nije tražilo od investitora da napravi sasvim jednostavno prometno rješenje gdje bi ulaz bio iz Cambijerijeve ulice koja je jednosmjerna i ima dvije trake, a izlaz na području sadašnjeg ulaza/izlaza? (Slika 2)

Logičnije prometno rješenje ulaza u KBC Rijeka

Odgovor

Za navedeno područje u sklopu kojega se nalazi i postojeće parkiralište u privatnom vlasništvu, mjerodavna je važeća prostorno planska dokumentacija, što je u ovom slučaju doneseni Detaljni plan uređenja područja. Tom prostorno planskom dokumentacijom detaljno su određeni svi uvjeti građevnih čestica na razmatranom području naselja Potok, a time i način priključenja iste na prometnu površinu. Za građevnu česticu  u sklopu koje se nalazi i postojeće parkiralište planom je predviđena mogućnost prometnog priključenja sa prometnice planske oznake GP6a, odnosno odvojak za lokalitet KBC Rijeka, dok je isključivo pješački prilaz predmetnoj čestici predviđen izravno sa Cambierieve ulice. Kao što vjerojatno znate, na toj lokaciji bila je planirana građevina hotelskog smještaja, za što je izrađen glavni projekt za kojega su ishođene sve potvrde, ali je u međuvremenu investitor odustao od projekta izgradnje hotela.

Dakle, izrada posebne prometne studije u ovom slučaju nije bila obvezna za određivanje ulaza, odnosno izlaza sa navedene građevne čestice. Isto tako, navedenim detaljnim planom Cambierieva ulica, planske oznake GP6a, predviđena je kao buduća prometnica sa tri prometne trake, prilikom čega bi svakako trebalo doći i do rekonstrukcije raskrižja Cambierieva – Viktora Cara Emina – Josipa Završnika koje je i sada problematično, posebice iz razloga što nema prometni trak za lijeve skretače iz pravca zapada prema Ulici Josipa Završnika.

Postojeće parkiralište koristi isti prometni priključak koji je i nekada bio izveden. Dakle, prometna situacija nije promijenjena, stoga investitor nije bio obvezan izraditi idejni projekt rekonstrukcije postojećeg parkirališta, prilikom čega bi se eventualno razmotrila nova prometna rješenja. Investitor je u sklopu svoje parcele obnovio prometnu signalizaciju i postavio novu prometnu opremu.

Za ulaz na parkiralište koristi se spoj prije samog ulaska u Klinički bolnički centar Rijeka. Na izlazu se, vozila sa parkirališta, ne križaju s onima koja ulaze, tzv. engleski smjer kretanja, već izravno ulaze na izlaznu prometnu traku uz obvezno propuštanje onih koji izlaze iz bolničkog kruga. Osim toga na ovom dijelu Cambierieve ulice promet se odvija tzv. engleskim sustavom lijevom stranom, odnosno suprotno od odvijanja prometa na svim našim cestama, upravo zbog toga da se vozila koja ulaze u bolnički krug ne križaju s vozilima koje izlaze iz bolničkog kruga, što omogućuje nesmetano odvijanje prometa na izlazu iz KBC-a i smanjenje konfliktnih točaka prometa.

Priloženo prometno rješenje po kojemu bi ulaz na parkiralište bio izravno sa Cambierieve ulice nije najprihvatljivije, jer ulaz izravno uz raskrižje privoza KBC-u Rijeka i Cambierieve ulice, a ukoliko bi se čak i smjestilo nešto sjevernije, nije moguć zbog veće denivelacije između nivelete prometnice i nivelete parkirnog prostora i blizine semaforiziranog raskrižja. Osim toga, Cambierieva ulica je važna u prometnoj mreži grada Rijeke, jer je jedna od glavnih poveznica između dva glavna longitudinalna koridora prometnica najveće prometne opterećenosti. Ista je i glavna poveznica kompleksa KBC Rijeka na gradsku mrežu prometnica.  Slijedom svega navedenog svakako je prometno opravdanije da predmetni prometni priključak bude sa prometnice manjeg ranga i prometne opterećenosti.

Dakle, navedenim detaljnim planom dane su osnovne smjernice i utvrđene građevinske čestice unutar obuhvata plana, a time i čestica Cambierieve ulice. Svaki zahvat izvan predviđenih grafičkih oblika traži i izmjenu važećeg plana. Za istaknuti jest i da je ono što danas narušava odvijanje prometa, ujedno i promet unutar samog područja Kliničkog bolničkog centra, za što je nužno pronaći odgovarajuće prometno rješenje u smislu povezivanja na gradsku prometnu mrežu. To se odnosi na državnu cestu DC8, tj. Krešimirovu ulicu te nerazvrstanu cestu, tj. Vukovarsku ulicu, za što su i razmatrane opcije unutar stručnih službi TD Rijeka plus d.o.o. i Upravnog odjela za komunalni sustav i promet prilikom izrade analize, odnosno idejnih rješenja prometnog priključenja buduće garaže na lokalitetu KBC-a.

S poštovanjem,
Gradonačelnik
Marko Filipović