Članica Gradskog vijeća Maša Magzan je, temeljem članka 67. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke, postavila pitanje:

Poštovani gradonačelniče,

molim da mi temeljem članka 67. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke („Službene novine Primorsko-goranske županije“ broj 29/09, 14/13 i 22/13-ispr. i „Službene novine Grada Rijeke“ broj 10/17, 14/18, 2/19-pročišćeni tekst, 2/20, 3/21) odgovorite na pitanje tko je odgovoran za kvalitetu i dostupnost informacija o  turističkim znamenitostima u Gradu Rijeci?

Pitanje postavljam nastavno na članak dostupan na https://www.novilist.hr/rijeka-regija/price-s-rijecke-place-na-tripadvisoru-hvale-placu-a-ona-sve-praznija/ u kojem stoji da se prošle godine riječka tržnica na TripAdvisor stranici pozicionirala na 6. mjesto od 87 lokacija, a ove godine se nalazi na 4. mjestu od 92 lokacije. Iako centralna placa izgleda sve praznije i usprkos nedavno objavljenom natječaju za najmoprimce i dalje je nepopunjena, ova pozicija na ljestvici popularnosti nije adekvatno popraćena informacijama za zainteresirane. Naime, link na TripAdvisoru za više informacija o riječkoj centralnoj placi preusmjerava na stranicu visitrijeka.hr, no informacija nema jer „stranica više nije dostupna.“

Također ističem primjer teksta sa strance https://visitrijeka.hr/en/one-day-in-our-city/: 

Dio teksta VisitRijeka iz pitanja Maše Magzan

Uz nepotpun prijevod sa dijelovima na hrvatskom, spelling i gramatičke greške, ne postoje poveznice na druge relevantne sadržaje, video i interaktivne materijale ili barem često postavljena pitanja (FAQ) što svakako ne doprinosi povećanju vidljivosti i interesa za posjet našem gradu. Isto se odnosi i na sadržaj stranice Grad profesora Baltazara https://visitrijeka.hr/grad-profesora-baltazara/ na kojoj osim sličice imaginarnog grada nema nikakvih dodatnih poveznica niti sadržaja.

Zaključno molim da odgovor sadrži komentar o planovima za obje riječke place, budući da naočigled kopne i nestaju, posebice ona na Brajdi koja postoji ‘u tragovima’ sa svega par štandova i zgradom u lošem stanju.

Unaprijed zahvaljujem,
Maša Magzan, nezavisna vijećnica

Odgovor

Tripadvisor, kao najveća web platforma za putovanja, po svojoj relevantnosti ima višemilijunski doseg putnika iz čitavog svijeta. Upravo zbog toga, TD Rijeka plus d.o.o. je u travnju 2022. godine, obavijestilo javnost o visokim ocjenama koje riječka tržnica, kao gradska znamenitost ima među posjetiteljima grada Rijeke.

Ta je vijest objavljena i na službenim internet stranicama TD Rijeka plus d.o.o. te je o tome obaviještena i javnost, putem medija.

Kao što smo više puta naglašavali, riječka tržnica, kao i svi ostali gospodarski subjekti, pretrpjela je znatne štete u poslovanju, koje su uzrokovale pandemijske godine te znatna poskupljenja u zadnje dvije godine. Zbog toga je veliki broj kupaca usmjeren na dobro opremljene trgovačke centre koji znatno povoljnijom, uvoznom robom, konkuriraju i potiskuju kupnju na tržnicama.

Također, nije zanemariva niti činjenica da prirodnim odljevom i odlaskom u mirovinu zakupci zatvaraju svoje obrte, OPG-ove ili trgovačka društva. Teškoće prilikom zapošljavanja radnika, odnosno prodavača na tržnicama, također predstavljaju jedan od razloga zbog kojih zakupci nisu u mogućnosti nastaviti svoje poslovanje te otkazuju ugovore o zakupu.

Slijedom svega prethodno navedenog, TD Rijeka plus d.o.o. kao upravitelj tržnica, teško može diktirati uvjete, no važno je napomenuti kako, unatoč poskupljenjima, cijene zakupa nisu povećavane. TD Rijeka plus d.o.o., u neprestanom je kontaktu sa svim svojim zakupcima, upravo s ciljem da se suradnjom i zajedničkim dogovorima olakša poslovanje u izazovnim tržišnim uvjetima. Javni natječaji se redovito objavljuju, no interes zakupnika, osim već postojećih, malen je te na tu činjenicu upravitelj teško može utjecati.

Za istaknuti je da putem službenih internet stranica i društvenih mreža, TD Rijeka plus d.o.o. redovito komunicira sa svim ciljnim skupinama te su objave na Facebooku i Instagramu posebno dobro prihvaćene.

Vezano za greške na mrežnim stranicama www.visitriieka.hr, koje spominje članica Gradskoga vijeća, o ovome pitanju, zatražili smo informacije od Turističke zajednice grada Rijeke, koja upravlja navedenim stranicama. Naime, kako navode u Turističkoj zajednici, zbog tehničkih razloga nedavno je došlo do njenog pada te je u tijeku izrada nove destinacijske mrežne stranice koja će biti postavljena na istoj domeni. Trenutno aktivna mrežna stranica privremeno je rješenje, s evidentnim nedostacima na čijem se uklanjanju radi.

Prema informacijama koje sam dobio iz Turističke zajednice grada Rijeke, izrada nove mrežne stranice uključivat će i produkciju novih fotografija, video materijala i pisanih sadržaja te osvježenu prezentacijsku strukturu cjelokupne ponude, prema specifičnim interesima i preferencijama gostiju te će se na taj način dodatno istaknuti brojna događanja s kojima se posjetitelji susreću u našoj destinaciji. Nova mrežna stranica trebala bi biti aktivna krajem lipnja.
S poštovanjem,
Gradonačelnik
Marko Filipović