Članica Gradskog vijeća Maša Magzan je, temeljem članka 67. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke, postavila pitanje:
Poštovani gradonačelniče,
Molim da mi temeljem članka 67. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke („Službene novine Primorsko-goranske županije“ broj 29/09, 14/13 i 22/13-ispr. i „Službene novine Grada Rijeke“ broj 10/17, 14/18, 2/19-pročišćeni tekst, 2/20, 3/21) odgovorite na pitanje tko je trenutačni zakupoprimac oglasnih površina na autobusima KD Autotrolej i koja je pravna osnova za taj zakup?
Pitanje postavljam zbog činjenice da je istekao ugovor s tvrtkom Info Media Group iz Zagreba (matična tvrtka Info Media Group d.o.o. Banja Luka), no i nakon isteka ugovora i dalje se postavljaju nova oglasna rješenja na autobuse pa me zanima tko to i temeljem koje pravne osnove provodi?
Molim da odgovor sadrži sljedeće informacije:
- Informacije o uvjetima aktualnog ugovora i njegovu trajanju.
- Usporedba prihoda KD Autotrolej ostvarenima od zakupa oglasnih površina i to:a) dosadašnji prihodi po godinama za razdoblje dok je tvrtka Urbano oglašavanje bila zakupoprimac
b) aktualni prihodi ostvareni putem spomenutog ponuditelja, također po godinama od sklapanja ugovora
S obzirom da prihodi od zakupa oglasnih površina utječu na financijsko poslovanje i strategiju nabave novih vozila, a postupno mogu smanjiti potrebu dodatnih financiranja i subvencioniranja, zanima me što Autotrolej poduzima kako bi se povećali prihodi od oglašavanja na autobusima (prošle godine iznosili su 20.534,28 Eura)? Zbog čega se koristi model u kojemu ekskluzivno pravo zakupa ima samo jedan Zakupoprimac, umjesto da zainteresirani distributeri prodaju oglasne površine na autobusima prema cjeniku i uvjetima koje određuje Autotrolej?
Unaprijed zahvaljujem,
Maša Magzan, nezavisna vijećnica
Odgovor
Prema informacijama koje sam dobio iz Komunalnog društva Autotrolej d.o.o., prihodi od oglašavanja se kroz godine smanjuju, jer se nabavkom novih autobusa financiranih sredstvima EU fondova na kojima nije moguće komercijalno oglašavanje, broj raspoloživih autobusa za oglašavanje recipročno smanjivao. Zbog toga su, od najma oglasnih površina na autobusima tijekom trajanja ugovora, ostvareni manji prihodi.
Slijedom navedenog, tvrtka Urbano oglašavanje d.o.o. je temeljem prethodnog ugovora iz 2016. godine imala na raspolaganju ukupno 123 autobusa, a novi zakupac Info Media Group d.o.o. je, temeljem ugovora o oglašavanju iz 2022. godine na raspolaganju imao ukupno 50 autobusa, od kojih je određeni broj bio zauzet reklamama prethodnog zakupca te se primopredaja provodila sukcesivno.
Vezano uz prihode, kako je i sama članica Gradskoga vijeća napomenula, tijekom 2023. godine od najma oglasnih površina uprihodovano je ukupno 20.534,28 EUR. Upravo zbog malog broja autobusa koji su trenutačno raspoloživi za oglašavanje, razmatra se pod kojim uvjetima će se raspisati novi natječaj.
Napominjem kako je, tijekom 2022. godine potpisan ugovor s tvrtkom Info Media Group d.o.o., koji je krenuo s realizacijom od kolovoza iste godine. Do tada, prihodi su ostvareni kroz suradnju s tvrtkom Urbano oglašavanje d.o.o. Tijekom 2023. godine, u poslovanju s tvrtkom Urbano oglašavanje d.o.o., ostvareni su prihodi od oglašavanja iz prethodnih perioda u iznosu od 3.359,08 EUR te prihodi u iznosu od 4.626,06 EUR na ime oglašavanja u unutrašnjosti autobusa (zasloni). Na oglašavanje u unutrašnjosti autobusa odnose se i prihodi ostvareni s Urbanim oglašavanjem i u 2024. godini.
Što se tiče usporedbe prihoda od zakupa oglasnih površina, ostvareni prihodi KD Autotrolej d.o.o., od tvrtke Urbano oglašavanje d.o.o., u 2011. godini iznosili su 2.488,05 eura, u 2012. godini 23.229,95 eura, u 2013. godini 31.072,22 eura, u 2014. godini 46.401,18 eura, u 2015. godini 70.783,45 eura, u 2016. godini 47.411,86 eura, u 2017. godini 61.833,12 eura, u 2018. godini 75.572,73 eura, u 2019. godini 71.774,61 eura, u 2020. godini 46.602,41 eura, u 2021. godini 63.243,42 eura, u 2022. godini 33.248,84 eura, u 2023. godini 7.985,14 eura.
Prihodi u razdoblju od siječnja do rujna 2024. godine, iznosili su 3.469,86 eura.
Što se tiče ostvarenih prihoda od zakupa oglasnih površina od tvrtke Info Media Group d.o.o., u 2022. godini iznosili su 1.838,20 eura, u 2023. godini 12.549,14 eura, a u razdoblju od siječnja do rujna 2024. godine, prihodi su iznosili 11.035,67 eura.
S poštovanjem,
Gradonačelnik
Marko Filipović