Član Gradskog vijeća Predrag Blečić je, na 24. sjednici Gradskog vijeća Grada Rijeke održanoj 10. studenoga 2011. godine, iznio da je za izgradnju sanitarne kanalizacije na području Mjesnog odbora Grbci investitora KD Vodovod i kanalizacija, nakon provedenog javnog natječaja za izvođača radova izabrana tvrtka Modula d.o.o. Budući da je početak radova bio 2010. godine, ali izvođač radove nije završio u roku, u petom ili šestom mjesecu ove godine investitor KD Vodovod i kanalizacija raskinuo je ugovor i angažirao druge izvođače radova (GP Krk i RAD GRADNJA d.o.o.) da završe radove i isprave nedostatke koji su se prilikom izvođenja radova pojavili. Zanima ga iz kojih su sredstava plaćeni ti povećani troškovi koji su nastali i tko je odgovoran za produženje roka, odnosno koliko su točno iznosili ti troškovi i tko ih je podmirio?

Odgovor

Član Gradskog vijeća Predrag Blečić na 24. sjednici Gradskog vijeća Grada Rijeke, održanoj 10. studenoga 2011. godine, iznio je da je za izgradnju sanitarne kanalizacije na području Mjesnog odbora Grbci investitora KD Vodovod i kanalizacija, nakon provedenog javnog natječaja za izvođača radova izabrana tvrtka Modula d.o.o. Budući da je početak radova bio 2010. godine, ali izvođač radove nije završio u roku, u petom ili šestom mjesecu ove godine investitor KD Vodovod i kanalizacija raskinuo je ugovor i angažirao druge izvođače radova (GP Krk i RAD GRADNJA d.o.o.) da završe radove i isprave nedostatke koji su se prilikom izvođenja radova pojavili. Zanima ga iz kojih su sredstava plaćeni ti povećani troškovi koji su nastali i tko je odgovoran za produženje roka, odnosno koliko su točno iznosili ti troškovi i tko ih je podmirio?

Na postavljeno pitanje daje se sljedeći odgovor:

Tvrtka MODULA d.o.o. Matulji odabrana je kao najpovoljniji izvoditelj građevinskih radova za izgradnju kolektora sanitarnih otpadnih voda, rekonstrukciju vodovodne mreže te izgradnju srednje tlačnog plinovoda u ulicama Borik, Buzetska, Primorska, Plitvička, Čabarska, Dražička, Dalmatinska, Pazinska i Crikvenička, po provedenom otvorenom javnom nadmetanju. Investitori su bili KD VODOVOD I KANALIZACIJA d.o.o. Rijeka i ENERGO d.o.o. Rijeka.

KD VODOVOD I KANALIZACIJA d.o.o. Rijeka sklopilo je dva ugovora s izvođačem radova čija je ukupna ugovorena vrijednost iznosila 2.000.805,24 kn. U cijeni nije uračunat porez na dodanu vrijednost. Prvi ugovor – “Ugovor za radove na izgradnji infrastrukture – izvedba vodovoda i kanalizacije na ograncima Ulice Marije Grbac” sklopljen je 28.10.2009. godine u vrijednosti od 703.261,00 kn s rokom izvođenja do 28.07.2010. godine.

Drugi ugovor – “Ugovor za izgradnju vodovoda i kanalizacije građevine: kolektori sanitarnih otpadnih voda dijela sliva Srdoči – područje Grbci u Rijeci” sklopljen je 31.03.2010. godine u vrijednosti od 1.297.544,24 kn s rokom izvođenja do 15.09.2010. godine.

S odabranim izvođačem radova, nakon nekoliko prethodnih sastanaka te naknadnih prolongiranja ugovora, sporazumno su raskinuti navedeni ugovori jer izvođač nije bio u stanju završiti ugovorene radove kvalitetno i u ugovorenom roku.

Nakon raskida ugovora, Uprava KD VODOVOD I KANALIZACIJA d.o.o. Rijeka osnovala je posebno stručno Povjerenstvo za primopredaju radova i angažirala sudskog vještaka kako bi se nepristrano utvrdio stupanj završetka radova te njihovi nedostaci. Utvrđena ukupna vrijednost izvršenih radova iznosila je 1.689.677,99 kn.

S obzirom da je nemogućnost kvalitetnog nastavka radova na izgradnji komunalne infrastrukture od strane Module d.o.o. predstavljala direktnu opasnost za građane, žurno je pokrenut pregovarački postupak javne nabave za izbor novog izvoditelja radova te su produženi ugovori za pružanje usluge nadzora na izvođenjem radova, koordinacije zaštite na radu, geodetsko snimanje i druge vrste ispitivanja. Kao najpovoljniji novi izvoditelj
radova odabrana je tvrtka Rad gradnja d.o.o. Rijeka s kojom je sklopljen ugovor na 194.786,40 kn (bez PDV-a). Za asfalterske radove u vrijednosti 177.070,35 kn, putem Trgovačkog društva Rijeka promet d.d. Rijeka, angažirana je tvrtka GP Krk d.d. Krk. Ukupni trošak dovršenja svih preostalih radova i usluga iznosi 535.679,72 kn.

Od toga se 361.311,72 kn odnosi na otklanjanje nedostataka izvedenih radova, dovršenje preostalih radova iz ranijih ugovora s Modulom d.o.o. i dodatne radove, 29.000,00 kn na usluge sudskog vještaka, 38.500,00 kn na usluge koordinatora zaštite na radu, 39.300,00 kn na usluge stručnog nadzora, 50.000,00 kn na geodetsko snimanje te 17.568,00 kn na razna ispitivanja i atestiranja.

Od navedenog ukupnog troška na dodatne radove se odnosi 125.802,91 kn. Dodatni radovi se odnose na povećane količine asfalta ugovorene s Modulom d.o.o. i morali su se izvesti. Da je tvrtka Modula d.o.o. bila u stanju završiti radove isti bi bili s njom dodatno ugovoreni.

Po osnovnim ugovorima s tvrtkom Modula d.o.o., a prema cijenama iz ugovornog troškovnika, preostalo je neizvršenih radova u ukupnom iznosu od 212.287,12 kn. Isti nisu i plaćeni te KD VODOVOD I KANALIZACIJA d.o.o. Rijeka u tom dijelu nije oštećeno niti je moglo biti oštećeno. Nezavršeni radovi odnosili su se na asfaltiranje ulica Borik, Buzetska i Dalmatinska te neizvršena geodetska snimanja i izradu elaborata.

Ukupni financijski iznos za koji bi se eventualno KD VODOVOD I KANALIZACIJA d.o.o. Rijeka moglo smatrati oštećenim, a prouzročen je raskidom ugovora s tvrtkom Modula d.o.o., iznosi 197.589,69 kn. Od tog ukupnog iznosa 40.834,07 kn se odnosi na razliku u cijeni neizvršenih radova na pripremi i asfaltiranju po ugovoru s Modulom d.o.o. i cijene istih radova ugovorenih s novim izvoditeljima. Preostalih 156.755,62 kn odnosi se
na otklanjanje nedostataka na kanalizaciji i oknima vodovoda i slično te na usluge sudskog vještaka, nadzora, koordinatora i razna ispitivanja.

Bankarskim garancijama za bezuvjetno jamstvo za dobro izvršenje ugovora, izdanim tvrtki Modula d.o.o., naplaćen je ukupni iznos od 200.080,52 kn. Tvrtki Modula d.o.o. zaračunati su i kazneni penali za prekoračenje roka izvođenja radova u ukupnom iznosu od 80.064,93 kn.

Stoga je vidljivo da nužnim raskidom ugovora s tvrtkom Modula d.o.o. nisu prouzročeni nepotrebni dodatni novčani troškovi te da je u potpunosti osigurano gradilište, zadovoljena kvaliteta projektiranih radova kao i da su u konačnici svi radovi završeni mjesec dana od raskida ugovora, odnosno krajem lipnja 2011. godine.

Gradonačelnik
mr.sc. Vojko Obersnel