Član Gradskog vijeća Marin Račić je, na 13. sjednici Gradskog vijeća Grada Rijeke, 27. listopada 2022. godine, iznio kako u Hrvatskoj postoje tri grada koji su veći od 100 tisuća stanovnika: Zagreb, Split i Rijeka. Prema javno dostupnim podacima o broju zaposlenih u gradskoj upravi, bez javnih poduzeća, ustanova i dr., kada se uzmu u obzir podaci i izračuna koliko je zaposlenih u gradskoj upravi na sto tisuća stanovnika, dobiju se sljedeći podaci: Split 250 zaposlenih, Zagreb, 397 zaposlenih i Rijeka 547 zaposlenih na sto tisuća stanovnika.
Zatražio je da mu se dostavi točan broj zaposlenih koji će biti u gradskoj upravi po završetku procesa preustroja?

Odgovor

Prije svega, Grad Rijeka nema, kako je navedeno u pitanju, 547 zaposlenika, već, prema stanju na dan 8. studenoga 2022. godine, 487 zaposlenika, od kojih 465 na neodređeno vrijeme, 20 na određeno vrijeme i 2 dužnosnika koji svoju dužnost obavljaju profesionalno te jednog zamjenika gradonačelnika – volontera.

S obzirom da je, nakon što sam stupio na dužnost, 7. lipnja 2021. godine, na dan 10. lipnja 2021. godine, broj zaposlenih u Gradu Rijeci bio 508, od čega 476 na neodređeno vrijeme, 30 na određeno vrijeme te dva dužnosnika koji dužnost obavljaju profesionalno te jednog zamjenika gradonačelnika – volontera, trend smanjenja zaposlenih svakako je vidljiv, a prvenstveno se postiže prirodnim odljevom zaposlenika, odnosno odlaskom u mirovinu. Navedeno će se svakako nastaviti i tijekom procesa preustroja kao i po njegovom završetku, što i jest intencija kada govorimo o smanjenju broja zaposlenih.

Na pitanje o točnom broju zaposlenika u gradskoj upravi po završetku procesa preustroja u ovom trenutku nije moguće odgovoriti, jer će taj broj biti poznat tek nakon što se cijeli proces reorganizacije završi.

Naime, Odluka o ustrojstvu upravnih tijela Grada Rijeke stupa na snagu 1. travnja 2023. godine i njome su određeni nazivi i djelokrug rada upravnih tijela, dok će se unutarnje ustrojstvo upravnih tijela, nazivi i opisi poslova radnih mjesta, broj izvršitelja, stručni i drugi uvjeti za raspored na radna mjesta i druga pitanja od značaja za rad upravnih tijela urediti  pravilnicima o unutarnjem redu.

Pravilnike o unutarnjem redu, posebno za svako upravno tijelo, predložiti će v.d. pročelnici koji će biti imenovani od strane gradonačelnika s 1. travnja 2023. godine.

Dakle, nakon donošenja pravilnika o unutarnjem redu te donošenja rješenja sukladno tim pravilnicima, točnije rješenja o rasporedu ili stavljanju službenika na raspolaganje,  imat ćemo na raspolaganju podatak o broju zaposlenika gradske uprave nakon njene reorganizacije.

S poštovanjem,
Gradonačelnik
Marko Filipović