Članica Gradskog vijeća Iva Rinčić je, temeljem članka 67. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke, postavila pitanje:

Cijenjeni gradonačelniče,
molim da mi temeljem članka 67. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke („Službene novine Primorsko-goranske županije“ broj 29/09, 14/13 i 22/13-ispr. i „Službene novine Grada Rijeke“ broj 10/17, 14/18, 2/19-pročišćeni tekst, 2/20, 3/21), odgovorite na pitanje u nastavku.

  1. u kojoj je fazi definiranje uvjeta gradnje luke posebne namjene koja je pred više godina utvrđena Generalnim urbanističkim planom Grada Rijeke na području Pećina (LN-3 Brajdica) te ima li promjena od mog sličnog pitanja na ovu temu u lipnju 2023.?
  2. koji je stav Grada Rijeke i da li se nešto poduzima po pitanju osnivanja ŽLU Rijeka s ciljem zadovoljenja rastućih potreba građana Rijeke za komunalnim vezovima (kako na moru tako i suhih vezova)?
  3. ima li promjena i kakav je sadašnji status sportske lučice na Mrtvom kanalu kojom upravlja ŠRD Luben i koje će daljnje korake poduzeti Grad Rijeka u cilju rješavanja ovog problema?

Unaprijed zahvaljujem
Iva Rinčić
nezavisna vijećnica

Odgovor

Izmjenama i dopunama Generalnog urbanističkog plana Grada Rijeke i Prostornog plana uređenja Grada Rijeke iz 2023. godine („Službene novine Grada Rijeke“ broj 14/23), području LN-3/ Brajdica izmijenjen je oblik i površina. U sklopu navedenih izmjena Prostornoga plana uređenja grada Rijeke, područje luke nautičkoga turizma Brajdica smanjeno je približno na polovinu dosadašnjega i smješteno na istočnoj polovini, dok je zapadni dio uključen u građevinsko područje naselja GP-7/Brajdica.

Sukladno navedenom, izmjenama i dopunama Generalnoga urbanističkoga plana utvrdila se namjena opisane površine građevinskog područja naselja kao površina infrastrukturnih sustava državnog i županijskog značaja planske oznake IS-24, namijenjena izgradnji luke otvorene za javni promet (LOJP) županijskoga značaja Brajdica. Izgradnjom i prostornim razvojem spomenute luke bile bi stvorene dodatne površine za prihvat malih brodova (tranzitni vez), kao i rješavanje potreba za tzv. komunalnim vezom, tj. za privez plovila građana izvan sustava luka posebne namjene (luke nautičkoga turizma, sportske luke).

Pri rješavanju pitanja komunalnih vezova i drugih pitanja koji se odnose na pomorsko dobro važno je poštivati odredbe Zakona o pomorskom dobru i morskim lukama, a kako bi se svi postojeći problemi uspješno prevladali, potrebno je uspostaviti komunikaciju svih uključenih dionika, što svojim radom Grad Rijeka, ne samo da podržava, već aktivno i pridonosi.

Međutim, valja istaknuti da je odredbama spomenutog Zakona propisano da je osnivač županijske lučke uprave jedinica područne (regionalne) samouprave, a odluku o osnivanju županijske lučke uprave donosi predstavničko tijelo jedinice područne (regionalne) samouprave.

U pogledu lučice na Mrtvom kanalu, valja istaknuti da je nadležnost za sklapanje Ugovora o koncesiji ranije važećim Zakonom sa županijske prešla na državnu razinu, s obzirom da se radi o luci koja ima kapacitet više od 200 vezova, što je Mrtvi kanal kategoriziralo kao luku od značaja za Republiku Hrvatsku. Donošenjem novog Zakona o pomorskom dobru i morskim lukama, izmijenjene su odredbe koje uređuju ovu problematiku pa je za sklapanje Ugovora o koncesiji sada nadležna Primorsko-goranska županija.

S poštovanjem,
Gradonačelnik

Marko Filipović