Član Gradskog vijeća Duško Milovanović je, temeljem članka 73. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke, dostavio pisano pitanje kako slijedi:

Pitanje je vezano za prometnu problematiku u gradu Rijeci koja proizlazi iz relativno ograničenih prostornih uvjeta raskrižja. Kako je navika vozača u našem gradu ,ulaziti u raskrižja kad ista nisu slobodna od vozila, te iz istoga razloga nisu u mogućnosti i izaći iz istih, nakon što se uključi zeleno svjetlo vozilima iz bočnih ulica, isto rezultira „ostajanjem“ u raskrižju i stvaranju velikih gužvi iz svih pravaca. Primjer toga je raskrižje ulica Krešimirova-Nikola Tesla ili Krešimirova- Cambierieva.
Svjestan sam da isto nije u nadležnosti Grada Rijeke niti njegovog Prometnog redarstva, no zanima me da li je išla ili će možda ići inicijativa prema Prometnoj policiji da se uspostavi nadzor frekventnijih raskrižja, naročito u vršnima satima kako bi se umanjio navedeni problem koji između ostalog stvara i veliki problem javnom gradskom prijevozu.

Odgovor

Član Gradskog vijeća Duško Milovanović je, temeljem članka 73. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke, dostavio pisano pitanje kako slijedi:
Pitanje je vezano za prometnu problematiku u gradu Rijeci koja proizlazi iz relativno ograničenih prostornih uvjeta raskrižja. Kako je navika vozača u našem gradu ,ulaziti u raskrižja kad ista nisu slobodna od vozila, te iz istoga razloga nisu u mogućnosti i izaći iz istih, nakon što se uključi zeleno svjetlo vozilima iz bočnih ulica, isto rezultira „ostajanjem“ u raskrižju i stvaranju velikih gužvi iz svih pravaca. Primjer toga je raskrižje ulica Krešimirova-Nikola Tesla ili Krešimirova- Cambierieva.
Svjestan sam da isto nije u nadležnosti Grada Rijeke niti njegovog Prometnog redarstva, no zanima me da li je išla ili će možda ići inicijativa prema Prometnoj policiji da se uspostavi nadzor frekventnijih raskrižja, naročito u vršnima satima kako bi se umanjio navedeni problem koji između ostalog stvara i veliki problem javnom gradskom prijevozu.

Odgovor gradonačelnika Vojka Obersnela

Od 1998. pa do 2009. godine promet u gradu Rijeci konstantno je rastao, tako da je prosječni godišnji dnevni promet (PGDP), sukladno rezultatima automatskog mjerenja količine vozila u Gradskom prometnom centru iznosio 65.000, a u nekim je mjesecima iznosio i 72.000 vozila. Prometne gužve u središtu grada nisu se događale samo u vrijeme jutarnjeg i poslijepodnevnog vršnog sata, već su se protezale tijekom cijelog jutra pa sve do kasnih poslijepodnevnih sati, a u vršnim satima na svim ključnim raskrižjima u gradu, promet su ručno regulirali djelatnici prometne policije. Napominjemo da je od 2002. godine započelo uvođenje sustava automatskog upravljanja prometom u Gradu Rijeci (AUP-RI), a od 2005. godine sustav AUP djeluje na 32 semaforizirana raskrižja. Od tada je sustav usavršavan i dograđivan sve dok nije postignuta razina velike pouzdanosti, odnosno bolja balansiranost prometa, tako da prometna policija potpuno napušta ručno reguliranje prometom, osim u izvanrednim situacijama.
Odvijanje prometa u središtu grada Rijeke bitno je izmijenjeno 2009. godine, kada je u promet pušten puni profil Riječke obilaznice, čime se PGDP bitno smanjio i danas iznosi 56.000 vozila. Pri tome su smanjene i prometne gužve, koje su se u pravilu ograničile na jutarnji i poslijepodnevni vršni sat (od 07:30 do 08:30 i od 15:30 do 17:00 sati).
Ostvarena je vrlo dobra suradnja sa prometnom policijom, koja obuhvaća sve aspekte regulacije prometa, kao i prevenciju prometnih prekršaja. U tu svrhu je u sklopu opremanja sustava AUP, dežurni centar prometne policije opremljen i radnom stanicom sa upravljačkom konzolom za video nadzor preko Gradskog prometnog centra, pa prometna policija ima izravni uvid u stanje u prometu. To je omogućilo brže djelovanje prometnih patrola, a posebno je u više navrata i akcija dan naglasak na funkcioniranje prometa na raskrižjima u gradu, prolazak kroz crveno svjetlo, nepoštivanje prednosti prelaska pješaka preko prometnice ta ostajanje vozila u raskrižjima zbog forsiranja prolaska kroz raskrižje, iako za to ne postoje objektivne mogućnosti. Sve te prekršaje prometna policija redovito sankcionira, no intenzitet izravno ovisi i o drugim prioritetnim zadaćama vezanim za kontrolu prometa na širem području.
Na kraju, ističem da je neminovno uvođenje nove generacije video kamera za nadzor prometa, koje će, između ostalog, omogućavati automatsko registriranje prometnih prekršaja (kao što su nedozvoljeno korištenje žutog prometnog traka, nepropisno parkiranje na autobusnim ugibalištima ili pješačkim nogostupima, stvaranje gužve u raskrižju i dr.), njihovu obradu te povećati učinkovitost sankcioniranja prekršitelja. Rijeka promet i Direkcija prometnog redarstva Grada Rijeke pripremaju pilot projekt kroz kojega će se nabaviti jedna takva kamera i ispitati u praksi njene tehničko-tehnološke mogućnosti.

Gradonačelnik
Mr.sc. Vojko Obersnel