Član Gradskog vijeća Davor Štimac je, temeljem članka 67. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke, postavio pitanje:

Cijenjeni gradonačelniče,
molim da mi temeljem članka 67., a u svezi članka 73. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke („Službene novine Primorsko-goranske županije“, broj 29/09, 14/13 i 22/13-ispr. i „Službene novine Grada Rijeke“ broj 10/17, 14/18, 2/19-pročišćeni tekst, 2/20, 3/21), odgovorite na pitanje: zar doista nema mogućnosti povrata noćnih linija (makar i rjeđi raspored) Autotroleja koje su tijekom trajanja pandemije COVIDa ukinute uz obećanje da će iste biti vraćene po prestanku pandemijskih mjera?
Zar doista građani ovog Grada „prijatelja djece i mladih“, zaslužuju da ta ista djeca i mladi budu tijekom povrataka sa noćnih izlazaka prepušteni na milost i nemilost apsurdnih cijena „noćnih tarifa“ raznih autotaksi prijevoznika, koji primjerice od te iste djece i mladih traže i po 30-ak eura za relaciju Žabica – pumpna stanica na Turniću (i to najčešće bez uključivanja taksimetra), a sve po sistemu „ili tako ili idi kući pješice“?

Unaprijed zahvaljujem
Davor Štimac
nezavisni vijećnik

Odgovor

Naime, kao što je javnost u nekoliko navrata već upoznata, zbog nedovoljnog broja vozača, KD Autotrolej d.o.o. bilo je primorano prije kraja školske godine, odnosno od 5. lipnja 2023. godine, krenuti s ljetnim voznim redom, odnosno sa smanjenim brojem polazaka. Riječ je o voznom redu kojeg je u ovom trenutku moguće realizirati, obzirom na činjenicu da KD Autotrolej d.o.o. ima 262 vozača, te da je od tog broja svakodnevno na starom godišnjem odmoru od 33 do 35 vozača, dok je na bolovanju od 23 do 25 vozača.

Nažalost, sve mjere koje KD Autotrolej d.o.o. poduzima nisu privukle dodatne vozače u Društvo, a deficit ovog zanimanja prisutan je ne samo u Rijeci već puno šire.
Kada govorimo o mjerama koje Društvo poduzima, treba spomenuti financiranje osposobljavanja nezaposlenih vozača B ili C kategorije za stjecanje D kategorije i KOD 95, kao i prekvalifikaciju nezaposlenih radnika za stjecanje kvalifikacije za vozača motornog vozila i polaganje ispita D kategorije za upravljanje autobusom i KOD 95. Do sada je na ovaj način osposobljeno 7 vozača, te u skoro vrijeme još 3, a treba spomenuti i kako je novim kolektivnim ugovorom osigurano povećanje plaća vozačima.

U postupku kolektivnog pregovaranja između Uprave društva i reprezentativnih sindikata u KD Autotrolej postignut je dogovor da se ukupna godišnja svota za plaće zaposlenih u Autotroleju poveća za 1.050.000 €. Povećanje sredstava za plaće u iznosu 1.050.000 € uključuje povećanje osnovne bruto plaće svim radnicima društva, osim osoba na rukovodećim pozicijama. Povećanje je provedeno skalarno, ovisno o visini plaće i deficitarnosti radnog mjesta, pri čemu je vozačima kao najdeficitarnijem kadru najviše povećana plaća.

Slijedom svega prethodno navedenog, u ovom trenutku, nažalost, KD Autotrolej d.o.o. nije u mogućnosti ponovno uvesti noćne linije tijekom vikenda.