Član Gradskog vijeća Zdravko Ivanković je, temeljem članka 67. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke, postavio sljedeće pitanje:
„U prijedlogu proračuna za iduću godinu Grad Rijeka predviđa izdvajanje 340.000 eura za hitnu sanaciju zgrade Teatra Fenice, dok se u financijskim projekcijama za sljedeću godinu pojavljuje još 100.000 eura, što ukupno iznosi 440.000 eura javnog novca. Taj iznos je u velikom neskladu s Vašim dosadašnjim javnim izjavama, prema kojima je za prvu fazu radova trebalo biti dovoljno oko 200.000 eura.
S obzirom na to da je zgrada Fenicea u privatnom vlasništvu (Rijeka kino d.d. u stečaju, suvlasnik Mirko Pavičić), te da Zakon o zaštiti i očuvanju kulturnih dobara izričito propisuje da troškove privremenog skrbnika snosi vlasnik (čl. 100., st. 4.), molim Vas da odgovorite:
- Zašto Grad Rijeka planira uložiti ukupno 440.000 eura javnog novca u hitnu sanaciju privatnog objekta, iako zakon jasno određuje da troškove treba snositi vlasnik?
- Hoće li Grad pokrenuti postupak naplate prema vlasnicima (Rijeka kino d.d. u stečaju i privatnim suvlasnicima), te na koji način planira osigurati da se uplaćeni javni novac uopće može vratiti u gradski proračun?
3. Postoji li procjena ili pravno mišljenje prema kojem Grad smatra da će ta sredstva biti naplativa, s obzirom da stečajna masa praktički ne postoji izvan same zgrade Fenicea? - Zašto se najavljeni iznos radova povećao s prvotnih 200.000 eura na čak 440.000 eura? Tko je i na temelju čega izradio novu procjenu troškova?
- Postoji li ikakav plan ili vremenski okvir koji jamči da će se objekt nakon sanacije staviti u funkciju kulturne javnosti, ili Grad samo privremeno sanira privatnu imovinu bez dugoročnog rješenja?
- Smatrate li da je opravdano koristiti sredstva poreznih obveznika za sanaciju privatnog objekta u vlasništvu multimilijardera, bez jasnih mehanizama povrata i bez čvrstog dogovora o budućoj namjeni zgrade?“