Član Gradskog vijeća Nebojša Zelič, je na 27. sjednici Gradskog vijeća Grada Rijeke, 25. travnja 2024. godine, postavio pitanje koji se odnosi na prostor Adamićevog gata i Rive. Interesira ga budući da se Adamićev gat i velik dio Rive sada prazni od automobila, ima li odnosno koji plan Grad ima sa tim prostorom i što čini u suradnji sa Lučkom upravom da bi se taj plan ostvario?

Odgovor

Današnji akvatorij putničke luke, pripadajući gatovi Gat Karoline Riječke, Adamićev gat i Istarsko pristanište, s uskim obalnim pojasom, a to su Ulica Riva, Ulica Riva Boduli te Riječki lukobran, regulirani su Detaljnim planom uređenja pomorskog putničkog terminala.

Prostor putničke luke s obalama i gatovima je, donošenjem Detaljnog plana i njegovom provedbom doživio djelomičnu preobrazbu. Unutar prostora tradicionalne putničke luke, riješen je pomorski putnički terminal, prenamijenjen je postojeći kompleks »Viktor Lenac” u zgradu pomorskog putničkog terminala s pratećim sadržajima, uređen je Riječki lukobran i prepušten pješacima (Molo longo), odnosno cijeli potez obala i gatova u zoni putničke luke u službi je pješaka.

Planom su pretpostavljene dvije faze provođenja, u prvoj je fazi djelomično zadržavanje parkiranja na površinama putničke obale i to na Adamićevom gatu i Istarskom pristaništu, a ukidanje parkiranja na Gatu Karoline Riječke (od čega se dio usmjerava u plutajuću garažu na korijenu lukobrana). U drugoj fazi, planirano je potpuno oslobađanje putničke obale od parkiranja, uz iznimku periodično organiziranog trajektnog parkirališta na Rivi boduli, a osnovni preduvjet je izgradnja jednog od planiranih garažno-parkirališnih objekata.

Budući je u tijeku izgradnja novog autobusnog terminala, čiji se dovršetak očekuje do kraja 2025. godine, u sklopu kojeg je planirana garaža sa 880 parkirnih mjesta, putnička obala oslobodit će se od prometa u mirovanju.

Isto tako, izgradnjom novog autobusnog kolodvora te drugim zahvatima koji će se dogoditi u narednom razdoblju, planirano je urbano i prometno preuređenje središta grada. U svrhu dodatne provjere planiranih prometnih rješenja pokrenuta je izrada Prometne studije šireg središta grada Rijeke koja uključuje zahvate koji će se u urbanističkom i prometnom segmentu provesti na~ području šireg gradskog središta nakon izgradnje autobusnog terminala na zapadnoj Žabici i izmjene prometnog režima u istoj zoni. Prometna studija uzet će u obzir sve dijelove urbane i prometne revitalizacije gradskog središta.

Također, s obzirom da se radi o Planu donesenom prije više od dvadeset godina, svakako će u nadolazećem razdoblju biti potrebno pristupiti njegovim izmjenama i dopunama u kojemu će se detaljnije utvrditi prostorni, prometni i drugi uvjeti za navedeni obuhvat u prostoru, a sve kako bi se uskladio sa novonastalim potrebama građana. Dakako, pritom će se, kao i do sada, o svemu prethodno komunicirati i sve prijedloge usuglasiti s Lučkom upravom.

S poštovanjem,
Gradonačelnik
Marko Filipović