Član Gradskog vijeća Duško Milovanović pisanim je putem, temeljem članka 73. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke, postavio sljedeće pitanje:

“U ulici Fiorella la Guardije, na mjestu gdje se nalaze stube za ulicu Ivana Filipovića, nalazi se mjesto rezervirano za dostavu, a koje je usput rečeno, zauzelo veći dio pješačke površine. Pitanje je kako se uopće moglo dostavno mjesto dopustiti u ovim gabaritima.
Međutim, na tom mjestu su, gotovo pa uvijek, parkirana osobna vozila i to se uglavnom ponavljaju nekoliko istih vozila. Ne treba posebno spominjati problematiku nedostajućih parkirnih mjesta za dostavna vozila u gradu Rijeci, što redovno rezultira prometnim ograničenjima u prometu, pošto se dostava mora organizirati na prometnici.
Zanima me zašto Grad tolerira upotrebu navedenih mjesta za osobna vozila, kada su ista namijenjena isključivo dostavnim vozilima, te koliko je puta izdan nalog za uklanjanje vozila i kazni za nepropisno parkiranje?
Kako represivne mjere očito ne urođuju plodom, trebalo bi ozbiljno razmotriti da bi možda bilo bolje da se navedeno mjesto za dostavu i ukine, jer trenutno ne služi svrsi, a možda nije niti primjereno da tamo i bude neposredno uz pješačku površinu, te da zauzima gotovo 70% iste.”

Odgovor

Član Gradskog vijeća Duško Milovanović je pisanim putem, temeljem članka 73. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke, postavio sljedeće pitanje:

“U ulici Fiorella la Guardie, na mjestu gdje se nalaze stube za ulicu Ivana Filipovića, nalazi se mjesto rezervirano za dostavu, a koje je, usput rečeno, zauzelo veći dio pješačke površine. Pitanje je kako se uopće moglo dostavno mjesto dopustiti u ovim gabaritima. Međutim, na tom mjestu su gotovo pa uvijek parkirana osobna vozila i to se uglavnom ponavlja nekoliko istih vozila. Ne treba posebno spominjati problematiku nedostajućih parkirnih mjesta za dostavna vozila u gradu Rijeci, što redovno rezultira prometnim ograničenjima u prometu, pošto se dostava mora organizirati na prometnici. Zanima me zašto grad tolerira upotrebu navedenih mjesta za osobna vozila, kada su ista namijenjena isključivo dostavnim vozilima te koliko je puta izdan nalog za uklanjanje vozila i kazni za nepropisno parkiranje? Kako represivne mjere očito ne rađaju plodom, trebalo bi ozbiljno razmotriti da bi možda bilo bolje da se navedeno mjesto za dostavu i ukine, jer trenutno ne sluzi svrsi, a možda nije niti primjereno da tamo i bude neposredno uz pješačku površinu, te da zauzima gotovo 70% iste”.

Parkirno mjesto rezervirano za opskrbu u ulici Fiorello la Guardia ima svoju funkciju, s obzirom da se u ulici nalazi više trgovačkih i ugostiteljskih sadržaja koji moraju imati mogućnost opskrbe dostavnim vozilima. Prema informacijama iz Rijeka prometa, širina nogostupa na mjestu gdje je označeno ovo parkirno mjesto za opskrbu minimalno ometa promet pješaka. Napominjemo da je to bila jedina lokacija u cijeloj ulici na kojoj je bilo moguće, kao kompromisno rješenje, označiti parkirno mjesto rezervirano za opskrbu. S obzirom da se neosporno radi o parkirnom mjestu koje je neophodno za obavljanje opskrbe, ono se ne bi smjelo ukinuti. Činjenica je da se na tom mjestu cesto nepropisno parkiraju vozila koja nisu u funkciji opskrbe, sto ima za posljedicu da vozila koja obavljaju opskrbu moraju parkirati na kolniku. Zajedničkim djelovanjem Rijeka prometa i Direkcije za prometno redarstvo treba se osigurati njegova dostupnost.

Prema informacijama Direkcije za prometno redarstvo Grada Rijeke, prometni redari redovito obilaze područje Ulice Fiorella La Guardie i sankcioniraju vozače koji nepropisno parkiraju i zaustavljaju svoja vozila, kako na dostavnom mjestu, tako i na prometnoj traci.

Tijekom zadnjeg tromjesečja, redari su na navedenoj mikro lokaciji izdali 25 obavijesti o počinjenom prekršaju, odnosno novčanih kazni protiv počinitelja prometnih prekršaja. Nadalje, prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, ne postoji zakonska osnova za premještanje vozila s mjesta rezerviranih za vozila dostave te stoga nije moguće izdati Naredbu za premještanje vozila putem specijalizirane “pauk” službe. To znači da prometni radari mogu izreci novčanu kaznu protiv počinitelja prekršaja, ali vozilo ne mogu premjestiti kako bi se dostavno mjesto oslobodilo.
Direkcija za prometno redarstvo, sukladno zakonskim ovlastima, pojačat će nadzor na mjestima za dostavu u Ulici Fiorella la Guardie.

Gradonačelnik
mr.sc. Vojko Obersnel