Članica Gradskog vijeća Maša Magzan je, temeljem članka 73. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke, postavila dopunsko pitanje:

Poštovani gradonačelniče,
temeljem članka 73.. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke („Službene novine Primorsko-goranske županije“ broj 29/09, 14/13 i 22/13-ispr. i „Službene novine Grada Rijeke“ broj 10/17, 14/18, 2/19-pročišćeni tekst, 2/20, 3/21), postavljam sljedeće dopunsko pitanje: kada i kako će se napokon riješiti funkcioniranje KD Autotrolej budući da je danas nastupilo još jedno reduciranje gradskih voznih linija?
Kada sam 5. lipnja 2023. povodom prelaska na ljetni vozni red 3 tjedna prije kraja školske godine postavila pitanje o mogućem kolapsu u KD Autotrolej, odgovorili ste da je ovo komunalno društvo „već duže vrijeme suočeno s problemom nedovoljnog broja vozača,“ no da vjerujete da do kolapsa na jesen neće doći budući da se mnogi vozači koji prekidaju rad u Autotroleju početkom ljeta na jesen vraćaju na svoj posao u Autotrolej.

S obzirom da odlazak vozača na ljetnu sezonu ne može biti razlog za današnju drugu po redu redukciju redovnih gradskih linija u veljači, molim pojašnjenje zašto je problem ipak eskalirao. Budući da je nedostatak vozača evidentno kontinuiran problem za funkcioniranje Autotroleja (u lipnju je bilo šezdesetak vozača manje, a sredinom veljače 55), zanima me što je od lipnja učinjeno kako bi se normaliziralo funkcioniranje voznog reda i realizacija svih polazaka? U kojoj je fazi najavljeno prekvalificiranje, kao i zapošljavanje stranih radnika? Kao i za radove i brojna gradilišta po gradu, građane se moli za strpljenje, no ne pomaže što vozni red i aplikacija za praćenje kretanja autobusa nisu usklađeni, odnosno povezani sa stvarnim stanjem i dolascima autobusa. Za početak bi bilo odgovorno i pošteno barem pružiti točnu informaciju o kretanju autobusa jer ni aplikacija ni vozni red to ne omogućavaju.

Unaprijed zahvaljujem,
Maša Magzan, nezavisna vijećnica

Odgovor

Komunalno društvo Autotrolej d.o.o. već duže vrijeme redovito obavještava javnost o problemu nedostatka radne snage, odnosno vozača. No,  s nedostatkom radne snage, osim Autotroleja, suočavaju se i mnogi drugi poslovni subjekti; kako oni koji se bave komunalnom, tako i oni koji se bave komercijalnom djelatnošću. Otežavajuća okolnost je i u činjenici da je, zbog gripe i viroza, puno vozača na bolovanju. To su ujedno i glavni razlozi zbog kojih Autotrolej nije u mogućnosti realizirati vozni red u punom obimu, odnosno kakav je prije 14. veljače ove godine bio na snazi.  Uz navedeno, Autotrolej je kao poslodavac djelatnicima obvezan omogućiti korištenje godišnjeg odmora, tako da je dio njih trenutačno na godišnjem odmoru. Broj vozača koji koriste godišnji odmor je zbog trenutačne situacije maksimalno reduciran te ga koriste samo oni kod kojih je to uistinu neophodno, radi održavanja rasporeda korištenja godišnjeg odmora u skladu sa zakonskim odredbama. Naime,  omogućavanje korištenja godišnjih odmora zakonska je obveza poslodavca.

Nadalje, od početka ove godine sedam vozača otišlo u mirovinu, a podaci kadrovske službe javnog gradskog prijevoznika pokazuju da se tijekom ove godine očekuje još veći broj odlazaka u mirovinu. Od ukupno 253 vozača, Autotrolej trenutačno ima oko pedeset vozača manje na raspolaganju, a taj broj svakodnevno varira.

Za istaknuti je da Autotrolej kontinuirano poduzima mjere, radi dugoročnog rješavanja ovog problema i to kroz plaćanje prekvalifikacije potencijalnim vozačima koji nemaju odgovarajuću stručnu spremu i kategoriju, kao i kroz širenje mreže oglašavanja na portalima za zapošljavanje, Facebook stranici, displejima u autobusima te kroz oglašavanje na autobusnim stajalištima. Tako je pet vozača trenutačno u fazi prekvalifikacije, odnosno polaganja D kategorije, dok je njih sedam već završilo prekvalifikaciju te rade kao vozači. No, kako brojke i dalje nisu zadovoljavajuće, proveden je natječaj za posredovanje u zapošljavanju stranaca te će se putem agencije za posredovanje zaposliti dvadeset vozača. U tijeku je rješavanje potrebne dokumentacije za strane radnike, tako da se dolazak prvih stranih radnika očekuje tijekom ožujka ove godine.

S poštovanjem,
Gradonačelnik
Marko Filipović