Član Gradskog vijeća Josip Ostrogović je na 8. sjednici Gradskog vijeća Grada Rijeke, održanoj 29. ožujka 2018. godine, iznio kako je na prošloj sjednici Gradskog vijeća postavio pitanje na koje je dobio i zadovoljavajući i nezadovoljavajući odgovor. Upitao je kako to da TD Rijeka sport troši preko 8,800.000 kuna i da li je to po metodi rekla‑kazala na što mu je i odgovoreno da je to po metodi rekla-kazala. Nezadovoljan je time što to nije dobra metoda po kojoj bi se trebalo plaćati, jer bi trebalo biti malo drugačije. U odgovoru stoji da je ugovorom utvrđena naknada kojom se pokrivaju ukupni troškovi radnika, dio troškova radnika stručnih službi, godišnji plan održavanja objekata, ali to nitko nije vidio, niti on niti revizija koja u svom Izvješću navodi da za navedenu naknadu nisu utvrđeni troškovi koje trgovačko društvo ima za obavljanje spomenutih poslova i koji bi bili temelj za izradu visine naknade dok u potpisanom odgovoru Gradonačelnika je navedeno da ta tvrdnja ne stoji.

Upitao je koji je godišnji iznos sredstava na temelju financijskog plana TD Rijeka sport, te godišnji plan održavanja objekata za 2016., 2017. i 2018. godinu?

Odgovor

Grad Rijeka i Rijeka sport d.o.o. sklopili su Ugovor o uslugama upravljanja i održavanja sportskih i drugih objekata u vlasništvu Grada Rijeke. Tim Ugovorom regulirano je upravljanje sportskim i drugim objektima u vlasništvu Grada Rijeke, održavanje objekata i opreme u objektima, izvršavanje programa javnih potreba u sportu i tehničkoj kulturi u ime i za račun Grada Rijeke, obavljanje poslova vezanih za organiziranje i praćenje građenja novih te rekonstrukcije i adaptacije postojećih objekata sporta i tehničke kulture te obavljanje drugih poslova. Temeljem navedenog Ugovora sklapa se Godišnji ugovor kojim se utvrđuje ukupan iznos naknade za upravljanje i održavanje.

Ugovorena naknada za usluge upravljanja i održavanja u 2016. godini iznosila je paušalno mjesečno 590.720,00 kn bez PDV-a, odnosno ukupno godišnje 7.088.640,00 kuna bez PDV-a. Ukupna godišnja naknada sa PDV-om za 2016. godinu iznosila je 8.860.800 kuna. Naknada je utvrđena u paušalnom mjesečnom iznosu zbog toga što navedeni troškovi predstavljaju fiksne troškove, koji su u pravilu ravnomjerno raspoređeni, odnosno nastaju tijekom cijele godine. Na takav način se primjerice ugovaraju poslovi upravljanja, poreznog i poslovnog savjetovanja, financijsko-računovodstveni poslovi, inženjering poslovi i slično.

Naknada uključuje bruto plaće zaposlenih uvećane za doprinose na plaću te materijalne troškove vezano za zaposlene i to za zaposlenike koji izravno rade na objektima u vlasništvu Grada Rijeke u cijelosti i pripadajući dio troškova zaposlenih radnika stručnih službi u dijelu u kojem obavljaju poslove za potrebe upravljanja, održavanja i izgradnje objekata u vlasništvu Grada Rijeke, kao i ostali indirektni troškovi. Indirektni troškovi odnose se na usluge održavanja opreme i softvera, usluge najma računalne opreme i službenih vozila, usluge revizije, odvjetničke i bilježničke usluge, premije osiguranja, bankovne usluge, usluge telefonije, članarine, troškove usavršavanja zaposlenika, troškove objave oglasa, poreze i pristojbe, amortizaciju opreme, troškove uredskog materijala i sitnog inventara, stručnu literaturu i službena glasila, najam fotokopirnog uređaja, članarine Komori, itd.

Naknada koja obuhvaća bruto plaće zaposlenih uvećane za doprinose na plaću te materijalne troškove zaposlenih koji rade isključivo na objektima u vlasništvu Grada Rijeke za 2016. godinu utvrđena je na bazi mjesečnog odnosno godišnjeg obračuna plaća osoba koje su sukladno sistematizaciji raspoređeni na obavljanje navedenih poslova i sastavni je dio Elaborata o transfernim cijenama koji je sačinjen za razdoblje 2014. do 2016. godine.

Naknada koja obuhvaća pripadajući dio bruto plaće zaposlenih uvećane za doprinose na plaću te materijalne troškove zaposlenih u stručnim službama utvrđena je na temelju analize funkcija koje obavljaju pojedine službe unutar Rijeka sporta d.o.o. za potrebe objekata u vlasništvu Grada Rijeke. Navedeni poslovi obuhvaćaju poslove: izgradnje, održavanja i upravljanja sportskim i drugim objektima, zaštite na radu, pravnih, kadrovskih i općih poslova; financijsko računovodstvenih poslova, prodaje i marketinga te poslove Uprave, odnosno direktora.

Na temelju tako sačinjene analize funkcija i utrošenog vremena po pojedinom zaposleniku utvrđen je pripadajući iznos naknade za upravljanje i održavanje i sastavni je dio Elaborata o transfernim cijenama koji je sačinjen za razdoblje 2014. do 2016. godine.

S poštovanjem,
Gradonačelnik
Mr.sc. Vojko Obersnel