Član Gradskog vijeća Duško Milovanović je, temeljem članka 73. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke, dostavio pisano pitanje kako slijedi:

Na 16. sjednici Odbora za promet održanoj dana 7. travnja 2015. godine, jedna od točaka dnevnog reda bila je i Prijedlog odluke o izmjenama i dopunama Odluke o uređenju prometa na području Grada Rijeke. Pri tome je ravnateljica Rijeka prometa d.d., gđa. Spomenka Mičetić najavila da će se u okviru projekta SMILE koji je trenutno u razvoju nastojati riješiti nezadovoljavajuće stanje prometa u mirovanju vezano za nepropisno parkiranje i zaustavljanje vozila na autobusnim ugibalištima, mjestima za dostavu, žutim trakama i sl., a što ozbiljno ometa promet na ionako preopterećenim ulicama grada Rijeke.
Zanima me u kojoj je fazi projekt, kad se može očekivati završetak kao i prezentacija mjera koje proizlaze iz istoga te u kojem obliku je moguće uključiti se u rad projekta SMILE.

Odgovor

Član Gradskog vijeća Duško Milovanović je, temeljem članka 73. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke, dostavio pisano pitanje kako slijedi:

Na 16. sjednici Odbora za promet održanoj dana 7. travnja 2015. godine, jedna od točaka dnevnog reda bila je i Prijedlog odluke o izmjenama i dopunama Odluke o uređenju prometa na području Grada Rijeke. Pri tome je ravnateljica Rijeka prometa d.d., gđa. Spomenka Mičetić najavila da će se u okviru projekta SMILE koji je trenutno u razvoju nastojati riješiti nezadovoljavajuće stanje prometa u mirovanju vezano za nepropisno parkiranje i zaustavljanje vozila na autobusnim ugibalištima, mjestima za dostavu, žutim trakama i si., a što ozbiljno ometa promet na ionako preopterećenim ulicama grada Rijeke. Zanima me u kojoj je fazi projekt, kad se može očekivati završetak kao i prezentacija mjera koje proizlaze iz istoga te u kojem obliku je moguće uključiti se u rad projekta SMILE.

Na pitanje dostavlja se sljedeći odgovor:

Ciljevi Projekta SMILE (SMart green Innovative urban Logistics for Energy Efficient Mediterranean cities) su razvoj i primjena inovativnih strategija, planova i mjera održivih prometnih rješenja dostave (opskrbe) proizvoda i robe u pametnim sredozemnim gradovima uz uporabu raspoloživih tehnologija, a temeljem prikupljenih iskustava i inicijativa, uzimajući u obzir tehničke, financijske i druge mogućnosti. SMILE djeluje u skladu sa općim ciljevima, kao što su promicanje inovativnih energetskih rješenja za pametne gradove Sredozemlja. Projekt SMILE definira, planira, testira i promiče javne strategije i mjere za inteligentna rješenja i unaprjeđenja gradskog prometnog sustava te šireći znanja privatnog i javnog sektora, izravno utječe na uštede u energiji. U aktivnostima projekta SMILE sudjeluje 5 gradova Sredozemlja: Montpellier, Bologna, Barcelona, Valencia, Pirej i Rijeka.
Grad Rijeka odlučio se za pristup svojstven prometnim osobinama samog grada te polazeći od vlastitog sustava dostave kojega treba osuvremeniti i izmijeniti, na način da bolje odgovara zahtjevima tržišta i njegovih korisnika. Na području šireg središta grada, koje se proteže od Strossmayerove ulice na istoku do Cambijerijeve ulice na zapadu, postoji oko 80 parkirnih mjesta rezerviranih za dostavu roba, koja su tijekom 2002.godine označena sukladno projektu dostave, kojeg je izradio Institut IGH. Kako je u međuvremenu (od 2002. do danas) došlo do niza promjena u gospodarskom sustavu grada i županije (određen broj poslovnih subjekata se ugasio, neki su promijenili adresu dok su istovremeno osnovane i neke nove tvrtke), promijenili su se i uvjeti koji su utjecali na sustav dostave roba. Određen broj lokacija je preopterećen, druge su slabo iskorištene, a neke lokacije su ukinute radi drugih potreba i aktivnosti u prometu. Zbog svega navedenog, obavljeno je snimanje i analiza sadašnjeg stanja sustava dostave. S obzirom na stanje prometne infrastrukture i pješačkih tokova, budući da je određen broj mjesta rezerviranih za dostavu označen na nogostupima te zahtjeva prometne ponude i potražnje, utvrđene su njegove slabe točke te predložene mjere za njegovo tehničko-tehnološko unaprjeđenje. Pritom se maksimalno oslonilo na suvremena inteligentna transportna rješenja iz domene informatičke tehnologije, radi maksimalne iskoristivosti postojeće i buduće prometne infrastrukture.

Kroz projekt je središnja pješačka zona Korza i Starog grada opremljena hidrauličkim podiznim stupićima (pilomatima) na dvije lokacije, tako da je sada omogućena potpuna kontrola ulaska u zonu i svaka dostava moguća je jedino vozilima sa dozvolom. Nadalje, sukladno rezultatima analize poslovnih subjekata revidirana je mreža rezerviranih mjesta za vozila dostave, tako da su projektom pojedina mjesta ukinuta, a druga dodana. Realizacija će se obaviti kroz program redovnog održavanja prometnica.
Projektom je također definirano suvremeno informatičko rješenje za nadzor nad korištenjem parkirnih mjesta za dostavu, čime se omogućava veća učinkovitost te olakšava nadzor i sankcioniranje od strane Prometnog redarstva, bez prisutnosti prometnog redara na licu mjesta. Time su definirani i elementi za pilot projekt – ispitivanje informatičko-tehnološkog rješenja u praksi, kao i sve potrebno za daljnje prijave na EU fondove, kako bi se osigurala sredstva za punu primjenu predviđenog informatičko-tehnološkog rješenja.

Gradonačelnik
Mr.sc. Vojko Obersnel