Član Gradskog vijeća Koraljko Pasarić je na 11. sjednici Gradskog vijeća Grada Rijeke, održanoj 27. rujna 2018. godine, iznio kako je Kantrida pojam koji se, prije svega, vezuje uz sjajne uspjehe nogometaša i vaterpolista, a kompleks bazena i plaža Ploče je prije svega na radost brojnih Riječana i Riječanki, a i ostalih gostiju. Međutim, koncesije i popratni sadržaji donijeli su i neke tamnije tonove. Tako je ovih dana zatvoren i prestao s radom ugostiteljski objekt Sorisso.

S obzirom na to, zamolio je gradonačelnika da mu podnese kraću kronologiju odnosa između Grada Rijeke odnosno TD Rijeka sport i restorana Sorriso na Kantridi. Ujedno je upitao kako je došlo do duga od cca milijun kuna prema Gradu Rijeci, kakvo je stanje danas i što dalje?

Odgovor

U odnosu na postavljeno pitanje, dostavlja se sljedeći odgovor.

Prostorom restorana Sorriso upravlja Rijeka sport d.o.o.. Taj je prostor dan u zakup temeljem korištenja poslovnog prostora koji se nalazio u starim objektima nekadašnjeg bazena na Kantridi, a koji su srušeni zbog izgradnje kompleksa Bazena Kantrida.

Kako je zakupac prostora restorana Sorriso „OKTAR“, bio zakupac prostora u kojem je djelovala picerija u sklopu nekadašnjeg bazena na Kantridi, a imao je važeći ugovor o zakupu sa ŠD PRIMORJE 08., koje je upravljalo otvorenim plivalištem Kantrida, ugovor je noveliran 2008. godine, kada je upravljanje Bazenima Kantrida, tada još u izgradnji, povjereno Rijeka sportu d.o.o.

Za poslovni prostor u zakupu OKTARA d.o.o., a kasnije SORRISO d.o.o., koji se sastoji od komercijalnih prostora za pružanje ugostiteljskih usluga pripreme i usluživanja hrane i pića – tipa restoran, u zatvorenom prostoru, korisne površine od 408,89 m² i otvorene terase površine 34,30 m2, mjesečna zakupnina iznosila je 6.463,10 €, protuvrijednosti u kunama, prema srednjem tečaju Hrvatske narodne banke, važećem na dan ispostave računa.

SORRISO d.o.o je nastao koncem prosinca 2015. godine, kada je promijenjen naziv tvrtke OKTAR d.o.o. u SORRISO d.o.o., a je promijenjena i osoba dotadašnjeg osnivača. Do tada je to bio gospodin Ratko Zoltan, a nakon toga na to mjesto dolazi gospodin Boris Štefan. U pravnom smislu, radi se o istoj pravnoj osobi s istim OIB-om.

Od početka poslovnog odnosa sa zakupnikom OKTAR (01.01.2009.) godine bio je prisutan neprekidan problem zbog neurednog plaćanja zakupnine i troškova utroška struje i vode.

OKTAR je bez odobrenja zakupodavca izvršio građevinski zahvat zatvaranje terase kliznom aluminijskom stolarijom, čime je bitno izmijenio izgled i funkciju poslovnog prostora, a koristeći nepostupanje nadležne inspekcije, takvo stanje prostora zadržavao je unatoč protivljenju zakupodavca.

Gotovo svake sezone neovlaštenim postavljanjem ugostiteljskih stolova sa stolicama na podest stepeništa koje vodi od sunčališta vanjskog bazena do šetnice uz more uzurpirao je prostor koji je namijenjen javnoj komunikaciji te time, ne obazirući se na zahtjeve zakupodavca, otežavao uporabu tog javnog komunikacijskog pravca.

S druge strane, Rijeka sport d.o.o. je kao zakupodavac uvažio sve objektivne zahtjeve za umanjenjem zakupnine u razdobljima otežanog poslovanja zbog izvođenja radova dovršetka izgradnje Bazena Kantrida i uređenja plažnog pojasa te je zakupca oslobodio plaćanja zakupnine u razdobljima kada zbog sanacije krova objekta nije mogao raditi te je poduzeo optimalne građevinske zahvate kako bi otklonio prodor oborinskih voda u poslovni prostor kojeg koristi OKTAR.

Rijeka sport d.o.o. pokretao je četiri ovršna postupka radi naplate i tri ovršna postupka radi deložacije nakon otkaza ugovora o zakupu.

Kroz to razdoblje, do danas su zaključene dvije izvansudske nagodbe kojim je održano postojanje zakupa, nakon što je OKTAR d.o.o. platio dugovane iznose sa kamatama i troškovima postupaka.

Dakle, može se utvrditi da su odnosi sa ovim zakupcem tijekom proteklih gotovo 10 godina bili složeni i zahtjevni, a problemi su kulminirali nakon što je SORRISO d.o.o. preuzela druga osoba i dug je ponovo rastao.

Radi naplate novčanih potraživanja pokrenut je Ovršni postupak pred Općinskim sudom u Rijeci, a taj je postupak dovršen donošenjem rješenja o ovrsi 03.07.2018. godine. Rješenje o ovrsi sud je proslijedio FINI, ali na računu SORRISA d.o.o. nema novaca za namirenje, pa je potraživanje Rijeka sporta d.o.o. FINA od stavila na čekanje do priliva novčanih sredstava na račun SORRISA d.o.o..

Rijeka sport d.o.o. je SORRISU d.o.o. otkazao ugovor o zakupu radi neplaćanja zakupnine i ostalih troškova te je po proteku roka za predaju u posjed otkazanog poslovnog prostora pokrenuta ovrha radi predaje u posjed poslovnog prostora koja je okončana 03.07. 2018. godine donošenjem sudskog rješenja o predaji u posjed. Od donošenja tog rješenja čekalo se da sudski ovršitelj provede to rješenje i predmetni poslovni prostor isprazni od Sorrisa i njegovih stvari i preda u posjed Rijeka sportu d.o.o.

1. rujna 2018. godine SORRISO d.o.o pisano je obavijestio Rijeka sport d.o.o. da prestaje u poslovnom prostoru obavljati djelatnost i da zatvara restoran SORRISO.

Na traženje Rijeka sporta d.o.o. SORRISO d.o.o. pristao je iseliti iz poslovnog prostora i predati ga slobodnog od osoba i stvari Rijeka sportu d.o.o. Primopredaja je izvršena 18. rujna 2018. godine.

Poslovni prostor sada je prazan te će se po potrebnim pregledima i provjeri tehničke ispravnosti instalacija, objaviti novi javni natječaj za davanje u zakup tog prostora za poslovnu namjenu ugostiteljske djelatnosti usluživanja hrane i pića tipa restoran.

Iza SORRISA d.o.o. ostao je dug od 1.070.531,59 kuna koji je zbroj neplaćenih računa prije pokretanja ovršnog postupka te kroz sedam mjeseci trajanja ovršnih postupaka. Izvjesnost naplate tog potraživanja, odnosno provedbe ovrhe, vrlo je upitna s obzirom na činjenicu da SORRISO nema novaca na računu, a kako ne radi, vjerojatno neće ni ostvarivati priliv novaca na račun.

Za sve dodatne informacije stojimo na raspolaganju.

Gradonačelnik
Mr.sc. Vojko Obersnel