Članica Gradskog vijeća Maša Magzan je, temeljem članka 67. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke, postavila pitanje:

Poštovani gradonačelniče,
molim da mi temeljem članka 67. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke („Službene novine Primorsko-goranske županije“ broj 29/09, 14/13 i 22/13-ispr. i „Službene novine Grada Rijeke“ broj 10/17, 14/18, 2/19-pročišćeni tekst, 2/20, 3/21) odgovorite na pitanje nedavnog presedana u riječkom gradskom prijevozu, a to je odluka Autotroleja o prelasku na ljetni vozni red već od 5. lipnja, dakle 3 tjedna prije kraja školske godine?

S obzirom da problem nedostatka vozača nije nov, a očekuje se da bi na jesen mogao eskalirati, zanima me koje su mjere do sada poduzete i što se još planira učiniti kako ne bi došlo do kolapsa sustava i voznih redova?

Maša Magzan, nezavisna vijećnica

Odgovor

Kao što je već poznato, Komunalno društvo Autotrolej već duže vrijeme suočeno je s problemom nedovoljnog broja vozača, što je i glavni razlog zbog čega se ove godine s ljetnim voznim redom, koji ima manje polazaka nego redovni vozni red, krenulo nešto ranije, odnosno prije završetka nastave u školama.

Naime, u KO Autotrolej trenutačno su zaposlena 262 vozača, od kojih veliki broj njih, točnije 42-ojica, koristi stari godišnji odmor, a na što imaju pravo sukladno Zakonu o radu. Osim povećanog broja vozača na godišnjem odmoru, broj bolovanja također je nešto veći od uobičajenog , a trenutačno je na bolovanju 27 vozača . Zapravo je riječ o manjku od šezdesetak vozača, uzimajući u obzir one na godišnjem odmoru i one koji su na bolovanju, a koji su Autotroleju nužni kako bi se osiguralo normalno funkcioniranje voznog reda i realizacija svih polazaka. Zbog svega prethodno navedenog, donesena je odluka o prelasku na ljetni vozni red, odnosno vozni red koji javni prijevoznik u ovom trenutku može osigurati. Inače, tijekom prethodnog razdoblja, s brojem vozača na bolovanju koji se kretao oko 23 te bez vozača koji su na godišnjem odmoru, Autotroleju je za normalno funkcioniranje prijevoza nedostajalo 15 vozača , odnosno za rad bez prekovremenih sati i bez duplih smjena.

Vezano za upit o mogućem kolapsu sustava na jesen , vjerujem da do toga neće doći, jer će se tijekom ljetnih mjeseci riješiti pitanje starih godišnjih odmora, točnije do kraja lipnja ove godine, a očekivanja su i da će se na jesen dio vozača vratiti u Autotrolej . Naime, mnogi vozači početkom ljeta prekidaju rad u Autotroleju i odlaze na tzv. sezonski rad. Nadalje , očekuje se i da će mini kampanjom s kojom se ubrzo kreće Autotrolej privući vozače uz drugih dijelova Hrvatske. Očekuje se dobar odaziv, s obzirom da je okončanjem kolektivnog pregovaranja vozačima znatno podignuta plaća te su tako sredstva za plaće vozača povećana za čak 1.050.000 € na godišnjoj razini.

Kada su u pitanju mjere koje Društvo poduzima, svakako treba spomenuti financiranje osposobljavanja nezaposlenih vozača B ili C kategorije za stjecanje D kategorije i KOD 95, kao i prekvalifikaciju nezaposlenih radnika za stjecanje kvalifikacije za vozača motornog vozila i polaganje ispita D kategorije za upravljanje autobusom i KOD 95. Do sada je, na ovaj način, osposobljeno sedam vozača, a uskoro će biti još trojica.

Također, u planu je raspisivanje natječaja za zapošljavanje stranih radnika putem agencija.

S poštovanjem,
Gradonačelnik
Marko Filipović