Moje pitanje se odnosi na kružni tok koji se nalazi na početku ceste D427. Znam da se radi o prometnici koja nije u nadležnosti Grada Rijeke no kako istom komunicira veliki broj vozila s područja Grada Rijeke, smatram da se radi o pitanju bitnom i za Grad.

Naime, u samome kružnom toku izvedena je horizontalna signalizacija potpuno pogrešno, odnosno dio signalizacije koji se odnosi na isključivanje vozila iz lijeve prometne trake. Navedena signalizacija je izvedena na način da daje privid vozačima da mogu pristupiti isključivanju iz kružnog toka iz lijeve trake direktno prema izlazu bez propuštanja vozila u desnoj traci,  a pri čemu sijeku putanju vozila u vanjskoj traci!!!

U nekoliko navrata sam svjedočio situacijama u kojima su za malo izbjegnute prometne nesreće radi pogrešno izvedene predmetne signalizacije.

Zanima me da li je Grad upoznat s navedenom situacijom te da li je moguće od društva koje upravlja predmetnom cestom zatražiti hitan ispravak navedene signalizacije a sve u cilju povećanja sigurnosti prometa.”

Odgovor

U postavljenom pitanju, riječ je o križanju na prometnici 0427, kojom upravljaju Hrvatske ceste te su prema Zakonu o cestama (NN84/1 1) te Odluci o razvrstavanju javnih cesta (NN 96/ 16), one nadležne za ovu prometnicu.

Temeljem primjedbi od strane MUP-a, Sektora za sigurnost prometa Primorsko – goranske županije, u vezi nedostataka na prometnoj signalizaciji kružnog raskrižja Rujevica, Hrvatske ceste – ispostava Rijeka , 4. srpnja 2017., organizirale su sastanak na kojemu su sudjelovali i predstavnici Grada Rijeke – Odjela gradske uprave za komunalni sustav i predstavnici Rijeka prometa.

Na sastanku je utvrđeno da su primjedbe MUP-a, kao i brojnih građana opravdane te da je potrebno izvršiti neophodne korekcije projekta koji je izveden, a kojega je izradio drugi projektant za investitora lnterspar. Primjedbe su se većinom odnosile na različito tumačenje kretanja i vožnje u kružnom toku. a osobito tumačenje da se s unutrašnje trake može direktno izaći iz kružnog toka. Projektanti Rijeka prometa, kao hitnu mjeru, predložili su idejno rješenje s varijantama korekcije prometne signalizacije, radi formiranja klasičnog kružnog raskrižja iii tzv. trubo kružnog raskrižja te su obje ocijenjene prihvatljivim.

Temeljem zaključka sa sastanka, Rijeka promet je Hrvatskim cestama ponudio projektiranje odabrane varijante te je postupak ugovaranja u tijeku, a projekt će se izraditi u najkraćem roku. Izmjena projektne signalizacije, naime, mora slijediti određenu propisanu proceduru zakonom i toga se Hrvatske ceste pridržavaju.

Po dovršenju projekta i pribavljanju svih suglasnosti, Hrvatske ceste će se pobrinuti za realizaciju , odnosno rekonstrukciju prometne signalizacije, cime će se postići zadovoljavajući stupanj sigurnosti.

Gradonačelnik
Mr.sc. Vojko Obersnel