Članica Gradskog vijeća Petra Mandić je, na 11. sjednici Gradskog vijeća Grada Rijeke, održanoj 27. listopada 2018. godine, iznijela kako je u lokalnim medijima objavljen vrlo zanimljiv tekst o KD Autotrolej kojim su novinari izvijestili riječku javnost kako je Autotrolej počinio trošarinski prekršaj kojeg su utvrdili nadležni inspektori Carinske uprave. Prema medijskim napisima, taj prekršaj se svodi na to da je Autotrolej miješanjem dvaju vrsta goriva, biodizela i eurodizela, proizveo novu vrstu goriva, a samim time i novu vrstu trošarinskog proizvoda. Carinska uprava provela je inspekcijski nadzor tijekom 2016. i 2017. godine, te utvrdila da je prekršaj počinjen tijekom 2015. godine proizvodnjom čak 755 tisuća litara novog goriva. Sukladno tome, Carinska uprava obračunala je i naplatila od Autotroleja trošarinu u približnom iznosu od 2,3 miliona kuna s pripadajućim zateznim kamatama u iznosu od cca 200 tisuća kuna.

S obzirom na to, upitala je gradonačelnika da li je prije objave navedenog novinskog članka bio upoznat s ovim slučajem, da li ga je itko od odgovornih osoba Autotroleja izvijestio o navedenoj  praksi proizvodnje novog goriva i o provođenju carinskog nadzora, kada i kako, i ukoliko je bio upoznat da li je poduzeo kakve mjere i koje i da li smatra da netko treba snositi posljedice i odgovornost zbog ovog slučaja?

Odgovor

U odnosu na postavljeno pitanje, dostavljam sljedeći odgovor.

O carinskom nadzoru ovlaštenih carinskih službenika Područnog carinskog ureda Rijeka, Carinski ured Rijeka, Službe za nadzor, u kojem su utvrđivane trošarinske obveze na energente, obavijestio me direktor KD Autotrolej, Marin Rajčić, u tijeku provođenja toga nadzora, koji je završen u ožujku 2017. godine. Nadzorom je obuhvaćen period od srpnja 2013. do listopada 2016. godine, s fokusom na  period od ožujka 2015. do siječnja 2016. godine, u kojem se koristio biodizel. Od direktora Marina Rajčića tražio sam i dobio informacije o cijeloj problematici. Iz dobivenih podataka bilo je jasno da KD Autotrolej d.o.o. kao pogonsko gorivo koristi stlačeni prirodni plin, dizel i biodizel, a miješanje dizela i biodizela je u KD Autotrolej zabranjeno. Štoviše, KD Autotrolej d.o.o. propisao je protokol, odnosno upute radnicima u vezi postupanja sa spomenutim gorivima, čime je osporena tvrdnja Carinske uprave iz provedenoga nadzora o miješanju biodizela i dizela u KD Autotrolej.

U tom smislu, smatram da je KD Autotrolej, temeljem informacija kojima raspolažem, na pravilan i propisan način upravljao svim procesima, pa tako i procesima koji se odnose na trošarinske proizvode.

S obzirom na navedeno, KD Autotrolej je po završetku provedenog nadzora na isti podnio žalbu Područnom carinskom uredu Rijeka. Kako navedeni žalbeni postupak nije pravomoćno okončan, u ovom trenutku ne može se ocjenjivati odgovornost čelnih ljudi KD Autotroleja u navedenom periodu. Tek nakon rješenja po žalbi na porezno rješenje, po okončanju i pravomoćnosti cijeloga postupka te ovisno o njegovom ishodu, razmotrit ću poduzimanje mjera iz svoje nadležnosti, prema odgovornim osobama KD Autotroleja u navedenom razdoblju.

Gradonačelnik
Mr.sc. Vojko Obersnel