Član Gradskog vijeća Adrijano Rogić, je na 31. sjednici Gradskog vijeća Grada Rijeke, 24. listopada 2024. godine, iznio nezadovoljstvo provedbom javnih natječaja. Smatra kako natječaji nisu kvalitetno definirani te da prevladava traženje nelogičnih uvjeta od ponuditelja, dok u dokumentaciji o nabavi nema konkretnog prijedloga ugovora, kao sastavnog dijela natječaja. Nadalje, smatra kako takav pristup javnoj nabavi dovodi do nedefiniranih obveza između Grada ili gradskih trgovačkih društava s jedne strane, odnosno ponuditelja zakupca s druge strane te da obostrana obeštećenja nije moguće ustanoviti niti su definirana. Kao primjere naveo je KD Čistoću d.o.o., TD Rijeka plus d.o.o., oglašavanje na autobusima KD Autotroleja d.o.o., okoliš kompleksa Benčić, brod Galeb, adventske kućice i dr. Zanima ga smatra li Gradonačelnik da se javni natječaji koje provodi Grad Rijeka ili trgovačka društva u vlasništvu Grada Rijeke provode na kvalitetan i transparentan način? Konkretno, zanima ga, je li donesena odluka o odabiru zakupca Paviljona I na Centralnoj tržnici?

Odgovor

Za početak, ističem kako je ovdje potrebno razlikovati procedure u postupcima javne nabave, od procedura u postupcima različitih natječaja koje raspisuje Grad Rijeka i komunalna/trgovačka društva u (su)vlasništvu Grada. Postupci javne nabave provode se sukladno važećem Zakonu o javnoj nabavi, a u javnim nabavama koje provodi Grad Rijeka, prijedlog ugovora sastavni je dio dokumentacije o nabavi.

Što se tiče natječaja koje provodi Grad, oni se provode sukladno aktima Grada kojima se uređuje pojedino područje. Primjerice, natječaj za „adventske kućice“ koji se spominje u upitu, provodi se sukladno odredbama Odluke o korištenju površina javne namjene i nekretnina u vlasništvu Grada Rijeke za postavu  privremenih objekata, reklamnih i oglasnih predmeta te druge opreme i uređaja („Službene novine Grada Rijeke“ broj 7/19 i 14/23). Člankom 19b spomenute Odluke, koju je donijelo Gradsko vijeće Grada Rijeke, izričito je propisano što sadrži tekst natječaja za postavljanje privremenih objekata za organiziranje manifestacija u povodu božićnih blagdana u sklopu kojih se organizira prigodna prodaja i pružanje ugostiteljskih usluga. Objavljeni javni natječaji sadrže sve elemente propisane spomenutom Odlukom, a isto vrijedi i za ostale natječaje koje se provode u Gradu Rijeci. Javna nabava te natječaji u Gradu Rijeci provode se kvalitetno i transparentno, odnosno u skladu sa svim relevantnim propisima kojima se uređuje pojedino područje.

Isto tako, u svim postupcima javne nabave na koje se primjenjuje Zakon o javnoj nabavi, ili Pravilnik o provedbi postupaka jednostavne nabave, kao sastavni dio Dokumentacije o nabavi čini i prijedlog Ugovora. Prijedlog ugovora proizlazi iz Dokumentacije i čini njegov sastavni dio iako sukladno Zakonu, sam prijedlog ugovora ne mora biti sastavni dio Dokumentacije. Ovakvu praksu Grad Rijeka primjenjuje od početka primjene Zakona, a sve kako bi se postupci provodili sukladno načelima javne nabave, u ovom slučaju i načela transparentnosti. Navedeno je moguće provjeriti na stranicama Elektroničkog oglasnika javne nabave gdje se objavljuju svi postupci javne nabave naručitelja u Republici Hrvatskoj pa tako i Grada Rijeke.

Vezano uz javni natječaj za davanje u zakup poslovnog prostora Paviljona I na Centralnoj tržnici u Rijeci, Ivana Zajca 3, isti je objavljen na temelju Odluke o uvjetima i postupku provođenja javnog natječaja za davanje u zakup prodajnog mjesta na tržnici, zasnivanju i prestanku zakupa te međusobnim pravima i obvezama zakupodavca i zakupnika koju je Uprava TD Rijeka plus d.o.o., donijela 20. rujna 2024.godine, a na temelju prethodne suglasnosti Nadzornog odbora TD Rijeka plus d.o.o. Dakako, sve u skladu sa Zakonom o zakupu i kupoprodaji poslovnog prostora („Narodne novine“ broj 125/11, 64/15 i  112/18).

Također, napominjem kako predložak ugovora nije obvezni dio natječajne dokumentacije. Točkom V. objavljenog javnog natječaja regulirani su uvjeti ugovora o zakupu. U javnom natječaju  navedeni su akti i poveznica na iste u skladu s kojima će se sklopiti ugovor o zakupu s odabranim ponuditeljem pa tako između ostalog i poveznica na spomenutu Odluku iz koje je na nedvojben način utvrđen sadržaj budućeg ugovora o zakupu.

Jednako tako, sukladno prethodno navedenoj Odluci, provedeno je javno nadmetanje za poslovni prostor. Na temelju članka 15. te Odluke, odmah nakon provedenog javnog nadmetanja, napravljen je zapisnik kojeg su potpisali sudionici nadmetanja te je Povjerenstvo donijelo Odluku o odabiru najpovoljnije ponude i najpovoljnijeg ponuditelja. Odluku je potpisao odabrani ponuditelj i Povjerenstvo te je ista odmah uručena odabranom Ponuditelju.

S poštovanjem,
Gradonačelnik
Marko Filipović