Član Gradskog vijeća Danko Švorinić je, temeljem članka 67. Poslovnika Gradskog vijeća, dostavio pisanim putem sljedeće pitanje:

″Građani Mjesnog odbora Bulevard nezadovoljni su neredovitim odvozom otpada te premalim brojem kontejnera zbog čega se smeće širi po ulicama. Je li u KD Čistoća uočen ovaj problem i koje se mjere planiraju poduzeti kako bi se stanje popravilo?″

Odgovor

Već duže vrijeme, a posebice od početka pandemije korona virusa djelatnici Komunalnog društva Čistoća uočili su povećanje neodgovornog ponašanja građana i nepropisnog postupanja s otpadom na cijelom području Rijeke. To pak nije rezultat neredovitog odvoza i premalog broja kontejnera, s obzirom da se otpad redovito odvozi. Naime, sva naša vozila Čistoće opremljena su GPS sustavom i njihov se rad kontinuirano prati, a broj spremnika je primjeren broju građana na navedenom području. Komunalni nered rezultat neprimjerenog ponašanja i odnosa pojedinih građana prema svom okolišu. Otpad se ne odvaja, a u spremnike i pored njih se odlažu glomazni, građevinski i zeleni otpad. Nerijetko pojedini građani veće količine zelenog otpada od orezivanja odlažu u spremnike, a posebice tijekom proljeća i jeseni. S obzirom na razne dostupne i besplatne načine zbrinjavanja različitih vrsta otpada te edukativno-informativne materijale koji se korisnicima redovito dostavljaju, ovakvo ponašanje pojedinaca je neprihvatljivo, jer se na taj način stvara loša slika o gradu.

Jedno od rješenja ovih problema kojima svakodnevno svjedočimo je u unaprjeđenju i nadogradnji sustava prikupljanja otpada s čim je KD Čistoća već započela na način da se na cijelom području djelovanja uvodi individualni sustav u sklopu kojega će svim korisnicima biti dodijeljeni vlastiti spremnici za otpad. Implementacija navedenog sustava je do sada provedena u osam jedinica lokalne samouprave u kojima KD Čistoća gospodari otpadom,  dok implementacija u gradu Rijeci počinje u travnju ove godine. S obzirom na veličinu područja i broj korisnika javne usluge, nadogradnja će se odvijati sukcesivno, po mjesnim odborima, pri čemu će se spremnici istovremeno dodjeljivati korisnicima u obiteljskim kućama i u višestambenim zgradama i to u kompletu – za miješani komunalni otpad te za odvojeno prikupljanje otpada.

S implementacijom će se započeti na području mjesnih odbora Gornji Zamet, Grbci i Pehlin koji graniče s gradom Kastvom i općinom Viškovo u kojima će tada funkcionirati izmijenjeni sustav javne usluge. Ovisno o vrsti stambene jedinice, odnosno o tome je li riječ o obiteljskoj ili višestambenoj građevini, kao i o odgovarajućem prostoru u sklopu ili u krugu zgrade, odredit će se rješenja za svaku pojedinu stambenu jedinicu – kante, kontejneri, kontejneri unutar spremišta ili ukopani spremnici s kontrolom pristupa. Za istaknuti je da će dodijeljene spremnike moći koristiti isključivo korisnici kojima su dodijeljeni.

Početkom funkcioniranja navedenog sustava korisnicima će se osigurati adekvatna usluga i kontrola nad vlastitim otpadom, a jednako tako bit će spriječeno neovlašteno korištenje spremnika. Nadalje, time će se smanjiti i udio miješanog komunalnog otpada, postići veća stopa i kvaliteta odvojene reciklabilne frakcije te konačno omogućiti da ispravnim odvajanjem vrijednih vrsta otpada sami korisnici utječu na visinu mjesečnog računa Čistoće, s obzirom da se naplaćuje samo odvoz i zbrinjavanje miješanog komunalnog otpada. Svako nepridržavanje navedenog, sukladno danim uputama, bit će podložno sankcijama.

S poštovanjem,
Gradonačelnik
Mr.sc. Vojko Obersnel