Član Gradskog vijeća Robert Salečić je, temeljem članka 73. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke, postavio pitanje:

Poštovani
molim da mi temeljem članka 73. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke odgovorite na sljedeće pitanje:
1. Komunalno društvo Autotrolej je obnavljalo vozni park pa je samim time nabavilo novi mini bus za liniju KBC Sušak-KBC Rijeka, kako građani većinom penzioneri koriste tu liniju tako su mi se požalili da je novi mini bus preveliki (predugačak) za proći po KBC-u Rijeka pa ih se iskrcava na rampi na ulazu u KBC.
Zanima me kako je to moguće i čija je krivica za to što se nabavio preveliki autobus kad se zna da je u krugu KBC-a jako komplicirano napraviti krug i sa osobnim autom, a kamoli ne sa većim vozilom kakav je očito taj novi mini bus?

Ili je problem Što nema dovoljno komunalnih redara koji bi napravili reda na parkingu u krugu KBC-a? Ako je novo vozilo neprilagođeno krugu KBC-a,možda bi bilo bolje da se staro vozilo dovede u red i obnovi i nastavi sa vožnjom dok se situacija ne prilagodi novom vozilu.
Ponovno naglašavam da se tom linijom voze velikom većinom penzioneri kojima je prilično teško sa ulazne rampe ići uzbrdo, pogotovo ako imaju kakav zdravstveni problem što bi bilo logično kad posjećuju KBC!
U Rijeci, 17.09.2023.
Robert Salečić

Odgovor

Komunalnom društvu Autotrolej d.o.o., cilj je, da svaka autobusna linija funkcionira u punom obimu. No, nažalost, bez obzira na vrstu tzv. mini-bus vozila kojima u ovom trenutku raspolažu, liniju kroz sam krug KBC-a Rijeka, nisu u mogućnosti realizirati u potpunosti. U prvom redu, riječ je o infrastrukturnom problemu i velikim naporima koje vozači vozila javnog gradskog prijevoza putnika moraju uložiti u stalna manevriranja, pazeći pritom na sigurnost putnika, a onda i svih ostalih sudionika u prometu u krugu bolničkog centra. Navedena linija, uvedena je u bolnički krug bez zahvata poput proširenja prometnice, izgradnje nogostupa ili autobusnih ugibališta, već su ista obilježena na samom kolniku, ponegdje na štetu vozača, a ponegdje na štetu naših građana, korisnika zdravstvenih usluga.

Konkretno, autobusno ugibalište kod Klinike za infektivne bolesti, najčešće je zauzeto upravo bolničkim vozilima, dok je stajalište kod Hitnog medicinskog prijema na neprikladnoj poziciji i za korištenje tog stajališta, potreban je manevar vožnje unatrag. Upravo je dio trase kod Hitnog medicinskog prijema najveći problem, budući da ponekad parkirani automobili na neuređenoj zelenoj površini, djelomično onemogućavaju manevar mini-busa, odnosno savladavanje uspona. Autobusno stajalište ispred Klinike za ginekologiju i porodništvo, vrlo često je slobodno samo u središnjem dijelu, dok postoji problem sa vozilima građana koja su parkirana neposredno ispred. Radi se o mikro lokaciji na kojoj je vozač mini busa često prisiljen stajati na prometnici, a ona bi trebala služiti kao završna točka za korekciju voznog reda u trajanju od 5 do 10 minuta, što naprosto nije moguće.

Treba naglasiti kako je ipak drugačije prolaziti osobnim automobilom ili mini-busom, dužine preko 8 metara te njime savladati uspon i zavoj te voditi računa o sigurnosti i putnika i pješaka koji se vrlo često kreću samim kolnikom. Bilo je i slučajeva nemogućnosti prolaska vozila javnog prijevoza putnika, što je uspješno riješeno u suradnji za Odsjekom za prometno redarstvo Upravnog odjela za komunalni sustav i promet Grada Rijeke, u dva navrata. Prometni redari svakodnevno provode nadzor u skladu sa ovlastima, a prilikom kontrole, vodi se računa da prometnica bude prohodna i da nema ometanja toka prometa, u smislu “Zakona o sigurnosti prometa na cestama“. Također, sankcioniraju se i prekršaji za koje postoji odgovarajuća prometna signalizacija, poput neovlaštenog parkiranja na mjestima za vozila osoba s invaliditetom, mjestima za vozila hitne medicinske pomoći i pješačkom prijelazu, ili u slučajevima ometanja toka prometa ili onemogućavanja izlaska parkiranim vozilima. Tijekom godine, izdano je više stotina mjera, no uklanjanje vozila putem “pauk“ službe, ukoliko i postoje zakonski uvjeti, je praktički nemoguće upravo zbog nepristupačnosti vozila, kao i uspona. Osim toga, treba svakako uzeti u obzir i socijalnu komponentu, odnosno činjenicu da se radi o vozilima građana korisnika zdravstvenih usluga, vrlo često i osoba sa tjelesnim oštećenjima.

Nadalje, što se tiče eventualne pogreške i nabave neadekvatnih vozila, sva kupljena mini-bus vozila su Otokar proizvođača MAN te Fenixbus proizvođača Iveco, koja su u trenutku nabave bila raspoloživa na tržištu takvih modela te koja zadovoljavaju sve visoke standarde Euro 6 normi. Ova vozila, izuzetno su udobna za same korisnike, ugodnija za vožnju, opremljena klima uređajima te su raspoređena i na druge lokacije gdje prometuju mini-bus vozila, a ne samo u krug Kliničkog bolničkog centra.

Naime, vozila se ne kupuju za određenu liniju te određeno vozilo ne prometuje samo na jednoj liniji. Smatramo korektnim, upravo prema korisnicima linije KBC, da se iz prometa, dolaskom novih vozila, povuče mini-bus Kapena proizvođača Iveco, koji je do sada prometovao na ovoj liniji i da se zamijeni novim vozilima.

Riječ je o vozilima u kojima su klima uređaji nadograđivani te jednostavno ne uspijevaju dovoljno rashladiti vozilo, a udobnost je daleko manja, u odnosu na  nova nabavljena vozila. Dužina vozila nešto je kraća, ali ponovno ističem kako je liniju moguće realizirati i sa vozilima Otokar i Fenixbus, no samo ako za to postoje uvjeti, kojih, u ovom trenutku, nema.

Osim toga, analiza je pokazala da vrlo malo putnika koristi ovaj oblik prijevoza i da postoje autobusna stajališta i sa sjeverne strane bolnice u Vukovarskoj ulici i sa južne, u Krešimirovoj ulici te je uvedena i autobusna stanica u Cambierievoj ulici. Isto tako, Grad Rijeka je, u suradnji s KD Autotrolej d.o.o., organizirao individualni prijevoz onkoloških pacijenata osobnim vozilom, uz prethodnu najavu.

Na kraju, radi se o nerazvrstanoj cesti – krugu Kliničkog bolničkog centra, jednako kao što su to i lokaliteti Sušak i Kantrida. Površina se koristi kao parkiralište pod naplatom bez brojača popunjenosti i ograničenja pristupa, upravo kako bi se pokušalo omogućiti što većem broju građana koji dolaze zbog potreba za zdravstvenim uslugama, bliži i lakši pristup bolničkom centru, ne preferirajući niti jednu skupinu bilo da je riječ o umirovljenicima, radnom stanovništvu sa različitim zdravstvenim problemima, onkološkim bolesnicima, osobama s invaliditetom, rodiljama i roditeljima bolesne djece i slično. Dakle, situacija je daleko od idealne, ali nastojimo imati na umu prvenstveno interes svih naših sugrađana, u odnosu na uvjete koji postoje unutar dvorišta Kliničkog bolničkog centra, vodeći pritom računa i o sigurnosti svih sudionika u prometu.

Gradonačelnik
Marko Filipović