Članica Gradskog vijeća Maša Magzan je, temeljem članka 67. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke, postavila  pitanje:

Poštovani gradonačelniče,
molim da mi temeljem članka 67. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke („Službene novine Primorsko-goranske županije“ broj 29/09, 14/13 i 22/13-ispr. i „Službene novine Grada Rijeke“ broj 10/17, 14/18, 2/19-pročišćeni tekst, 2/20, 3/21) odgovorite na pitanje kako napreduje najavljeno osnivanje međunarodne škole po IB programu u Osnovnoj školi Nikola Tesla?

U prijedlogu proračuna za 2024. izdvojena su sredstva za putne naloge, kotizacije, edukacije djelatnika te plaćanje članarina za IB program pa me zanima u kojoj je fazi inicijalan proces pripreme, koji su konkretni planovi u idućih pola godine te kada se planira otvaranje međunarodne škole u Rijeci?

Unaprijed zahvaljujem,
Maša Magzan, nezavisna vijećnica

Odgovor

Uz podršku Grada Rijeke, Osnovnoj školi Nikola Tesla, cilj je postati ovlaštena IB (The International Baccalaureate) škola. IB škole dijele zajedničku filozofiju, točnije predanost visokokvalitetnom, izazovnom, međunarodnom obrazovanju. Samo škole ovlaštene od strane IB organizacije mogu ponuditi bilo koji od svoja četiri akademska programa: Primary Years Program (PYP), Middle Years Program (MYP), Diploma Program (DP) ili Career-related Program (CP). OŠ Nikola Tesla zainteresirana je za provođenje nastavnog plana i programa koji se temelji na programu International Baccalaureate za osnovno obrazovanje (PYP i MYP).

Škola Nikola Tesla započela je proces autorizacije, odnosno iskazivanja interesa te je u procesu popunjavanja aplikacije. Sam proces sastoji se od nekoliko faza, a svaka ima različite ciljeve, zadatke i troškove. Prve, temeljne, edukacije prošli su koordinatori programa, zaposlenici Škole i ravnateljica Škole. Osim toga, inicijalan proces pripreme, proveden tijekom 2022. i 2023. godine uključivao je suradnju i posjete OŠ Matija Gubec iz Zagreba koja ima dugogodišnje iskustvo u provedbi IB programa, zatim proučavanje opsežne dokumentacije, izradu planova, popunjavanje aplikacije i slično.

Sljedeći koraci, koji se odnose na 2024. godinu su detektiranje razine znanja engleskog jezika svakog učitelja, odnosno, ukoliko je potrebno ulaganje u dodatno učenje jezika. Nakon popunjavanja aplikacije Školi će biti dodijeljen inozemni supervizor koji će doći u Školu. Korak nakon je postupak educiranja svih učitelja koji će sudjelovati u provedbi IB programa. Potom, u narednom razdoblju, slijedi daljnja organizacija stručnih usavršavanja, nastavlja se suradnja s OŠ Matija Gubec, hospitacija dviju učiteljica, što podrazumijeva visokoškolsku nastavu iz pedagoških predmeta koja se održava u srednjim i osnovnim školama te pokazni sat koji student održava u sklopu takve nastave, IB radionice na temu apliciranje na kandidaturu za Middle Year Programme te komunikacija s Ministarstvom znanosti i obrazovanja. Proces je dugotrajan i podrazumijeva više faza kontrole s edukacijom svih zaposlenika koji bi radili u ostvarenju navedenih programa. Svaki je korak iznimno složen i zahtjeva veliki angažman zaposlenika Škole, a pored toga, implementacija programa ovisi o nositeljima IB programa te nadležnom Ministarstvu.

S poštovanjem,
Gradonačelnik
Marko Filipović