Član Gradskog vijeća Davor Štimac je, temeljem članka 67. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke, postavio pitanje:

Cijenjeni gradonačelniče,
činjenica je da u relativno kratkom roku svjedočimo otvaranju veće količine radova na mnogim lokacijama u gradu koji uzrokuju i gužve na prometnicama i svakako utječu na obavljanje svakodnevnih aktivnosti građana (primjerice donji dio ulice Rikarda Benčića je već duže vrijeme zatvoren za sav promet).
U tom kontekstu, građani su svjesni da se od njih očekuje određeno strpljenje i razumijevanje. Naravno da radove koji su u tijeku na različitim lokacijama, ne izvodi samo Grad Rijeka, već i druge tvrtke, odnosno institucije, poput Hrvatskih cesta, HEP-a i sl.
U skladu sa navedenim molim da mi temeljem članka 67., a u svezi članka 73. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke („Službene novine Primorsko-goranske županije“ broj 29/09, 14/13 i 22/13-ispr. i „Službene novine Grada Rijeke“ broj 10/17, 14/18, 2/19-pročišćeni tekst, 2/20, 3/21), odgovorite na pitanje: postoji li uopće neka uzajamna vremenska koordinacija izvođenja radova na mnogim lokacijama u gradu (neovisno tko ih izvodi), te postoji li mogućnost da se građanima unaprijed učini javno dostupnim (objavi) vremenski kalendar izvođenja svih planiranih radova (naravno, bez onih izvanrednih) u gradu za 2023. godinu, kako bi isti na vrijeme stigli prilagoditi svoje svakodnevne aktivnosti?

Unaprijed zahvaljujem
Davor Štimac
nezavisni vijećnik

Odgovor

U nastavku dostavljam odgovor na pitanje člana Gradskoga vijeća.

Naime, upravo uzimajući u obzir zadovoljstvo naših sugrađana, investitora te svih interesnih skupina na koje posredno ili neposredno utječu radovi na području grada, redovito se održavaju i usuglašavaju aktivnosti i zahvati na prometnicama i javnim površinama u Rijeci.

U svrhu kontrole i nadzora stanja prometnica i radova, vode se i razrađuju planovi, međusobno se surađuje te koordinira radi održavanja, između ostalog, i protočnosti gradskih prometnica. Radni sastanci i međusobne koordinacije iznimno su važne te doprinose međusobnoj suradnji i kolegijalnosti, jasnoj komunikaciji, s naglaskom na zadovoljstvo svih građana grada Rijeke.

Svjesni smo da su trenutno, na području grada, aktivni radovi na projektima od strateške važnosti za sve građane. No, svakodnevno radimo na zadovoljenju potreba svih uključenih dionika i svakodnevno se trudimo usuglasiti realizacije velikih projekata kao i one mnogobrojne manje, kako bi ispunili potrebe grada za revitalizacijom i modernizacijom komunalne infrastrukture na zadovoljstvo svih naših građana.

Svi radovi usuglašavaju se sa investicijama Grada Rijeke i ostalih pravnih osoba (HEP ODS d.o.o., ENERGO d.o.o., HT d.d., VIK d.o.o., ERICSSON NIKOLA TESLA d.o., A1 HRVATSKA d.o.o., RUNE CROW d.o.o., TELEMACH d.o.o. i ostali).

Obzirom na veliki broj sudionika, veliki broj zahtjeva i planova dinamike izvođenja radova, vremenske prilike i ostale nepredvidive okolnosti, otežano je i nemoguće dugoročno unaprijed iznijeti i imati planove izvođenja radova koji bi u svakom trenutku bili ažurni. No, trudimo se i ažurno šaljemo rješenja po zahtjevima koji se podnesu mjesnim odborima na području Grada Rijeke.

Ujedno, u svakom trenutku moguće je i obratiti se izravno mjesnim odborima na pojedinom području, u svrhu prikupljanja informacija o događanjima u narednom planskom razdoblju i dobiti informacije.

Također, građani, kao i svi zainteresirani za ažurne informacije o radovima u tijeku, slobodni su, osim mjesnim odborima, obratiti se i Upravnom odjelu za komunalni sustav i promet, putem e-mail adrese komunalno.dezurstvo@rijeka.hr.

Nadalje, sukladno Odluci o nerazvrstanim cestama na području Grada Rijeke („Službene novine Primorsko – goranske županije“ broj 54/12 i „Službene novine Grada Rijeke broj 15/21), investitor je dužan najmanje tri dana prije početka izvođenja radova na prekopavanju nerazvrstane ceste i druge javne površine, izvijestiti Upravni odjel i druge subjekte određene u donesenom mu rješenju kojim se daje odobrenje za prekopavanje nerazvrstane ceste i druge javne površine, o danu početka izvođenja radova.

U spomenutom rješenju kojim se odobrava prekop nerazvrstane ceste i druge javne površine, nalaže se nositelju rješenja da je obavještavanje javnosti, nadležnih interventnih službi, asistencija ovlaštenih osoba kao i ostalih eventualno potrebnih radnji koje se odnose i na izmjenu/prilagodbu rada poslovnih prostora, a uslijed izvođenja radova te organiziranje gradilišta kao i uspostave privremene regulacije prometa, u obvezi nositelja rješenja.

Slijedom navedenog, nositeljima rješenja se nalaže da najmanje tri dana prije uspostave privremene regulacije prometa obavijeste javnost o nastalim promjenama u režimu odvijanja prometa, te obavijeste i dostave potrebne podatke svim relevantnim stranama.

Na takav način nastojimo osigurati pravovremeno informiranje javnosti o radovima koji predstoje na našem području.

S poštovanjem,
Gradonačelnik
Marko Filipović