Članica Gradskog vijeća Tea Mičić Badurina je, temeljem članka 73. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke, postavila pitanje:

Poštovani,

zaprimila sam brojne upite iznajmljivača apartmana s Pećina. Naime, dobar dio njih luksuzno je opremio svoje apartmane i time dao svoj doprinos povećanom broju turističkih noćenja i podizanju standarda riječkog turizma.

No ono što je ovoga ljeta dočekalo turiste, koji su svoj smještaj platili između 80 i 120 eura po noćenju, su nesnosna buka od bagera, dizalica, pikamera, uz prateću prašinu, gužve u prometu i zatvaranje vode od 8:00 do 14:00 sati.

Stoga negoduju i turisti i iznajmljivači s pravom se pitajući – nisu li se ti radovi mogli odgoditi do jeseni ili je ovo zaista nužno usred turističke sezone? Gosti nakon jednog dana otkazuju apartmane i žele povrat novca. Tko će im to vratiti?

Druga velika zamjerka je nedovoljno čišćenje ulica J. P. Kamova i 13. divizije zbog povećanog dolaska kupača, turista i općenito velike fluktuacije ljudi iz Tower centra.

Recenzija gostiju ove godine glasi:

“Čini nam se da smo u nekom zapuštenom prljavom i neuglednom predgrađu. Mislim da više nikad neću poželjeti posjetiti ovo mjesto.”

Koliko god se iznajmljivači, koji uredno plaćaju turističku pristojbu i paušal, trudili ponuditi više i urediti ljepše, osnovna gradska komunalna podrška, koja bi se automatizmom trebala nadovezati, nedostaje.

Odgovor

Iskreno mi je žao zbog buke prouzročene građevinskom operativnom, no nadam se da građani razumiju kako razvoj grada u bilo kojem segmentu podrazumijeva i određene građevinske radove koji stvaraju buku i nedvojbeno remete mir naših sugrađana, kao i gostiju. S druge strane, siguran sam da znate u kojoj je mjeri pandemija koronavirusa utjecala na smanjenje gospodarskih djelatnosti i općenito poslovanje obrtnika i poduzetnika te ugrozila egzistencije mnogih obitelji. Upravo zbog toga nastojali smo investitorima u građevinskom sektoru izići u susret u ljetnim mjesecima kada vremenske prilike omogućuju svakodnevno izvođenje radova, što nije slučaj tijekom ostalih godišnjih doba.

Stoga, Gradsko vijeće Grada Rijeke, tijekom trajanja ovogodišnje turističke sezone, nije donijelo Odluku o zabrani građevinskih radova.

Ovom prilikom svakako bih naglasio da je propisima o zaštiti od buke određeno da buka koja nastaje prilikom izvođenja radova mora biti u dozvoljenim granicama, a u slučaju prekoračenja, za postupanje je nadležna Sanitarna inspekcija, koja je ustrojena pri Državnom inspektoratu, a kojoj se građani izravno mogu obratiti, ukoliko smatraju da je riječ o prekoračenju dozvoljenih granica buke.

Nedvojbeno je da iznajmljivači pridonose razvoju turizma i gospodarstva u cjelini i da je važno udovoljiti gostu i stvoriti mu kvalitetne uvjete za boravak u našem gradu, zbog kojih će se ovdje iznova vraćati. No, činjenica je da se kvalitetni uvjeti stvaraju i unaprjeđenjem komunalne i mnoge druge infrastrukture koja je također iznimno važna za turizam, čega pak nema bez građevinskih radova.

Što se pak tiče onečišćenja okoliša u ulicama Šetalište XIII. divizije i Janka Polić Kamova, djelatnici Komunalnog društva Čistoća ove ulice redovito čiste prema Programu održavanja čistoće javno-prometnih površina jednom tjedno, odnosno srijedom, a prema potrebi i češće. Svjedoci smo da na onečišćenja ovih, kao i mnogih drugih ulica, ponekad utječu vremenske nepogode, otpalim lišćem i drugim zelenilom. 

Podsjećam i na “Gradsko oko”, odnosno Internet platformu Grada Rijeke posvećenu dvosmjernoj komunikaciji s građanima po pitanjima vezanim za komunalnu problematiku na području Rijeke. Putem „Gradskog oka“ građani mogu prijavljivati različite komunalne probleme u sustav koji objedinjeno koriste sve nadležne institucije Grada Rijeke. Zaprima se najširi spektar komunalnih problema poput grafita i vandalizma do oštećenja asfalta, prometnih znakova, sprava na dječjim igralištima, problema s javnom rasvjetom, olupinama vozila na javnim površinama, nepropisno odbačenom otpadu i slično. Uz navedeno, komunalni nered od strane nesavjesnih građana građani mogu prijaviti Komunalnom redarstvu Grada Rijeke putem besplatnog telefona 0800 51 00 od 0 do 24 sata ili e-maila komunalno.dezurstvo@rijeka.hr.

Gradonačelnik,
Marko Filipović