Član Gradskog vijeća Aleksandar-Saša Milaković je, na 13. sjednici Gradskog vijeća Grada Rijeke, 27. listopada 2022. godine, iznio komunalnu problematiku stanara Zagrebačke i Demetrove ulice, a koje okružuju riječku Centralnu tržnicu. Prvi problem kojeg stanari imaju su kontejneri za smeće. Naveo je kako tržnica više nema posebni kontejner otkad je pod upravljanjem Rijeka plusa, te zaposlenici tržnice odvlače kontejner namijenjen stanarima Zagrebačke i Demetrove ulice, pune ga organskim otpadom koji zaudara i ne vraćaju ga na svoje mjesto.
U ime stanara Zagrebačke i Demetrove ulice upitao je Gradonačelnika zašto tržnica nema vlastiti kontejner i da li je ovakvo postupanje u skladu sa zakonom odnosno da li tržnica plaća komunalnu naknadu za korištenje tih kontejnera? Također iznosi zahtjev stanara da tržnica dobije vlastiti kontejner.
Drugi problem stanara Demetrove i Zagrebačke ulice su galebovi u tim ulicama. Stanari još od sedmog mjeseca gledaju lešinu galeba koji se nalazi na krovu jedne od susjednih zgrada, što u dijelu grada koji je izrazito turistički, stvara estetski, ali i zdravstveni problem. Stanari su se s ovim problemom obratili nadležnim tijelima, ali nitko nije preuzeo odgovornost budući se ne radi o javnoj površini, a vlasnik zgrade ne odgovara na pozive.
Zanima ga zašto gradska uprava nije spremna makar malo izaći izvan okvira svog djelovanja kako bi pomogli građanima da se njihov problem riješi. Upitao je gradonačelnika što će on kao gradonačelnik učiniti kako bi se riješili navedeni problemi?

Odgovor

Trgovačko društvo Rijeka plus d.o.o. za potrebe zbrinjavanja i odvoza komunalnog otpada nastalog na području Centralne tržnice na korištenju ima četiri spremnika pojedinačnog kapaciteta 1.100 litara, što je ukupno 4.400 litara, a koji se prazne redovito, svih sedam dana u tjednu.

Korisnici usluge Centralne tržnice te zaposlenici zaduženi za njeno čišćenje, komunalni otpad odlažu u navedene spremnike postavljene u ulici Milke Trnine, dakle na području same tržnice, na mikrolokaciji sjeveroistočnog vanjskog prostora, ispred III. paviljona. Nakon punjenja spremnika prikupljenim komunalnim otpadom, zaposlenici TD Rijeka plus d.o.o. prevoze ih na prethodno određenu mikrolokaciju Ulice Senjsko pristanište, odakle preuzimaju iste, prazne spremnike i ponovno ih vraćaju na prostor Centralne tržnice u ulici Milke Trnine. Kako je prethodno već navedeno, u Ulici Senjsko pristanište određena je mikrolokacija za odlaganje punih spremnika.

Također, Trgovačko društvo Rijeka plus d.o.o., za uslugu zbrinjavanja neopasnog otpada, odnosno kartonske, PVC i drvene ambalaže, stiropora te biootpada ima ugovornog partnera koji redovito, prema unaprijed definiranom planu i dinamici, odvozi takav otpad sa prostora tržnica.

Korisnici usluge Centralne tržnice te zaposlenici zaduženi za čišćenje, nastali biootpad odlažu u odgovarajuće spremnike koji su postavljeni na više mikrolokacija prostora Centralne tržnice i to u razdoblju od 7 do 14 sati te se odvozi i zbrinjava na propisani način.

Za istaknuti je da određeni stanari okolnih ulica svoj prikupljeni otpad odlažu upravo u spremnike koji se nalaze na prostoru tržnice i služe isključivo za potrebe korisnika njenih usluga.

Što se pak tiče lešine galeba koja se nalazi na krovu zgrade, odnosno skladišta u neposrednoj blizini zgrade na adresi Zagrebačka 9, točno je da se uklanjanje same lešine oduljilo, zbog otežanog  stupanja u kontakt s vlasnikom nekretnine. Nadležne gradske službe, naime, nemaju ovlasti na tuđem, odnosno privatnom vlasništvu, bez odobrenja samog vlasnika. Zbog toga je prethodni kontakt s vlasnikom nekretnine bio neophodan. Procijenjeno je da situacija ipak nije u tolikoj mjeri predstavljala zdravstvenu ugrozu da bi se učinila iznimka od primjene važećih propisa, iako sam prizor uistinu nije primjeren i izaziva nelagodu kod građana. U međuvremenu je Komunalno redarstvo uspjelo kontaktirati vlasnika te ga obavijestiti o potrebi uklanjanja lešine, na što se on i obvezao, u najkraćem mogućem roku.

S poštovanjem,
Gradonačelnik
Marko Filipović