Član Gradskog vijeća Robert Salečić se, na 7. sjednici Gradskog vijeća Grada Rijeke, 24. veljače 2022. godine, osvrnuo na jednu od problematičnih tema zadnjih dana, a riječ je o vatrogascima. Bez namjere da podcjenjuje ostale skupine koje se bune zbog plaća i zbog uvjeta rada, smatra da su vatrogasci možda najbitnija stavka jer odlučuju o ljudskim životima. Prema informacijama dobivenim od njih samih, uvjeti su im grozni pa iako mu je poznato da Grad ne odlučuje u potpunosti o njihovom budžetu, zatražio je od Gradonačelnika pisani odgovor na pitanje koje se tiče angažmana vatrogasaca u Petrinji.

Iznio je da je, nakon potresa u Petrinji, vatrogasna jedinica Grada Rijeke bila u Petrinji na raspolaganju 24 sata dnevno, a iz Državnog proračuna je u Proračun Grada Rijeke u tu svrhu uplaćeno 570.000 kuna. Prema njegovim informacijama, od strane Grada Rijeke Vatrogasnoj je postrojbi u tu svrhu uplaćeno samo cca 170 do 200 tisuća kuna pa ga zanima gdje je završio ostatak novaca?

Odgovor

Budući da je član Gradskog vijeća zatražio pisani odgovor na postavljeno pitanje, temeljem članka 71. stavka 2. Poslovnika Gradskog vijeća, u nastavku donosim odgovor.

Javna vatrogasna postrojba Grada Rijeke upućena je na intervenciju u Petrinju za razdoblje od 29. prosinca 2020. godine do 31. siječnja 2021. godine. Sukladno Zakonu o vatrogastvu, točka 7. članak 93. stavak 5., javne vatrogasne postrojbe čiji su profesionalni vatrogasci uključeni izvan područja za koje je osnovana, ima pravo na naknadu svih ostalih troškova, osim plaće uključenih vatrogasaca koja je sufinancirana iz državnog proračuna.

Sukladno navedenom, JVP Grada Rijeke, je 10. veljače 2021. Hrvatskoj vatrogasnoj zajednici dostavila Izvješće o izvršenju zadaće sa zahtjevom za nadoknadu troška intervencije na iznos od 558.944,70 kn. Pritom je u više navrata telefonski tražena informacija o nadoknadi troška intervencija, a 16. rujna 2021. godine dostavljena je i službena požurnica.

28. rujna 2021. godine, Hrvatska vatrogasna zajednica dostavila je novu Uputu za nadoknadu troškova intervencije u Sisačko-moslavačkoj županiji, temeljem koje je JVP Grada Rijeke 7. prosinca 2021. godine, dostavila novi, nadopunjeni zahtjev za nadoknadu troškova intervencije na iznos od 578.138,65 kn, sukladno članku 94. Zakona o vatrogastvu, a temeljem kojeg je 29. prosinca 2021. godine iz državnog proračuna u proračun Grada Rijeke uplaćen iznos od 576.582,02 kn.

Nadalje, plaća za siječanj 2021. godine, kada je JVP Grada Rijeke upućena na intervenciju u Petrinju, za 136 zaposlenih iznosila je 2.254.369,44 kn, od čega je 345.551,77 kn po osnovi prekovremenog rada i pasivnog dežurstva te je zatražena refundacija od Hrvatske vatrogasne zajednice.

Plaća za siječanj 2021. godine u cijelosti je isplaćena na teret gradskog proračuna, pa tako i plaća za prekovremeni rad i pasivno dežurstvo.

Grad Rijeka financirao je cjelokupne troškove intervencije godinu dana, do trenutka refundacije troška, 29. prosinca 2021. godine, u iznosu od 576.582,02 kn od strane Hrvatske vatrogasne zajednice.

Uplatom refundiranog troška, Javna vatrogasna postrojba priznala je u cijelosti uplaćeni iznos kao svoj prihod iz izvora 5710 – Pomoći iz državnog proračuna u iznosu od 576.582,02 kn i prebacila rashod plaća i ostalih troškova u istom iznosu, sa izvora proračuna, na izvor pomoći iz državnog proračuna 5710.

Stoga je navod da je uplaćeno samo 170 do 200 tisuća kuna Javnoj vatrogasnoj zajednici u potpunosti neosnovan. Grad Rijeka u cijelosti je podmirio sve rashode po osnovi intervencije u Petrinji, da bi tek s datumom 29. prosincem 2021. godine, rashodi sa izvora proračun Grada bili prebačeni na izvor državnog proračuna.

S poštovanjem,
Gradonačelnik
Marko Filipović