Članica Gradskog vijeća Tea Mičić Badurina je, temeljem članka 73. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke, postavila pitanje:

Molim da mi temeljem članka 73. stavka 1. Poslovnika Gradskog vijeća Grada Rijeke odgovorite na sljedeće pitanje:

2015. godine potpisan je Sporazum o poslovno-tehničkoj suradnji između KBC-a Rijeka, Grada Rijeke, Rijeka plusa te KD-a Autotrolej, na inicijativu uprave KBC-a, odnosno, tadašnjeg ravnatelja Davora Štimca, kojim se, naplatom parkinga, trebalo dovesti u red prometovanje u svim bolničkim krugovima riječkog KBC-a. Dosad se pokazalo da neki preveliki red i nije uveden, iako se radi o najskupljem parkingu po satu u gradu (10,00 kn). Nije poznato ni u što se točno ulažu sredstva prikupljena u blagajnu KBC-a od naplate parkinga.

Kada se planirala ovakva naplata parkinga, ista je realizirana izuzetno nehumano i socijalno neosjetljivo, ne uzimajući pritom u obzir raznovrsnost zdravstvenih usluga koje pacijenti obavljaju. Naime, nije isto ako pacijent dolazi na jednokratni pregled ili zahvat bez pretjerano dugog zadržavanja u bolnici, ako dolazi na hitni trakt ili ako se radi, primjerice, o onkološkom pacijentu koji redovno i svakodnevno unutar mjesec dana dolazi na kemoterapiju ili zračenje i zadržava se u bolnici i po nekoliko sati.

Obzirom da se promijenila uprava KBC-a, kao i čelni čovjek Grada, zanima me možete li kao jedna od sporazumnih strana zatražiti reviziju postojećeg Sporazuma s KBC-om kojom bi se preispitali drugi načini uvođenja reda u promet oko bolnice, te ujedno smanjila (ili bar svela na uobičajenu) cijena parkinga koji bi plaćali pacijenti koji dolaze na jednokratne preglede i zadržavaju se u bolnici relativno kratko te u konačnici oslobodili od naplate parkinga teško bolesni onkološki pacijenti, koji su i tako fizički i psihički iscrpljeni pa im je najmanje potrebno još i dodatno financijsko iscrpljivanje.

U prilogu dostavljam račun za parkirnu kartu jednog onkološkog pacijenta koji je za jedan sat i dvanaest minuta provedenih na parkingu platio 20,00 kn. Ako se tome pribroji 20 dana trajanja terapije koja dosta često traje i duže ili se treba ići i na zračenje, dolazi se do popriličnog izdatka za budžet onkološkog bolesnika.

Odgovor

Kako je navedeno u samom upitu, na inicijativu Ravnateljstva KBC-a, Sporazumom o
poslovno-tehničkoj suradnji između KBC-a Rijeka, Grada Rijeke, Rijeka plusa te Komunalnog društva Autotrolej od 21. listopada 2015. godine uvedena je naplata parkiranja na lokalitetima Kliničkog bolničkog centra Rijeka.

Ravnateljstvo KBC-a je također definiralo i cijenu satne karte za korištenje parkirališta u sklopu navedenih lokaliteta, a upravo zbog činjenice da je zbog dolaska velikog broja pacijenata na područje KBC-a bilo potrebno osigurati dovoljnu protočnost prometa, kao i zadovoljiti potrebe što većeg broja korisnika po pitanju parkiranja. Upravo se cijenom nastojalo destimulirati dulje zadržavanje vozila u krugu KBC-a.

Na predviđeni način, vozila se unutar lokaliteta zadržavaju kraće, čime se povećava
protočnost te se nastoji omogućiti pronalazak slobodnog parkirnog mjesta za sve korisnike bolničkih usluga, a posebno hitnih slučajeva kada pacijenti dolaze svojim vozilima.

Grad Rijeka, odnosno Rijeka plus d.o.o., svakako je za spreman za razgovor na ovu temu, u cilju poboljšanja kvalitete usluge za sve korisnike.

S poštovanjem,
Gradonačelnik Marko Filipović