Član Gradskog vijeća Vedran Vivoda je, na 22. sjednici Gradskog vijeća Grada Rijeke, održanoj 28. studenoga 2019. godine, iznio kako je jedan lokalni portal objavio izvještaj sudskog vještaka gospodina Antona Radolovića u vezi nesreće koja se dogodila u ljeto 2018. godine, u kojoj je jedna starija osoba zadobila teške tjelesne ozljede. KD Autotrolej je za tu nesreću okrivilo vozača, a iz izvještaja sudskog vještaka proizlazi da je za nesreću krivo loše održavanje autobusa od strane TD Rijeka plus.

Upitao je gradonačelnika, kao gradonačelnika, a ujedno i predsjednika Skupštine KD Autotrolej i TD Rijeka plus, hoće li zatražiti odgovornost nadležnih osoba koje su bile zadužene za održavanje autobusa, prije svega gospodina Smojvera, hoće li se ispričati vozaču, s obzirom na to da je on okrivljen za nesreću i je li zadovoljan održavanjem autobusa?

Odgovor

Prije svega, KDAutotrolej još jednom izražava žaljenje zbog događaja od 16. kolovoza 2018. godine na okretištu Brašćine – Drenovski put u autobusu Komunalnog društva Autotrolej, gdje je, nažalost, ozljeđen jedan stariji putnik. Ističem nadalje, da su nakon ove nezgode djelatnici Prometne policije proveli očevid, dok je KD Autotrolej naknadno angažirao sudskog vještaka, gospodina Antona Radolovića, čiji je nalaz i javno objavljen na nekim internetskim portalima 7. studenoga ove godine.

U izvještaju sudskog vještaka, gospodina Antona Radolovića, navodi se da je do pokretanja autobusa došlo uslijed samospuštanja poluge kočnice u nulti položaj i to u trenutku kada u prostoru vozača nije bilo nikoga te da se poluga ručne kočnice kod ispravnih kočionih uređaja ne bi mogla sama spustiti.

Temeljem nalaza sudskog vještaka, kao i informacija Općinskog državnog odvjetništva u Rijeci, nije utvrđeno postojanje kaznenog djela izazivanja prometne nesreće u cestovnom prometu, kao niti nekog drugog kaznenog djela koje se progoni po službenoj dužnosti te nije bilo osnova za daljnje postupanje prema vozaču autobusa od strane Autotroleja.
U izvještaju sudskog vještaka, gospodina Radolovića, ne spominje se da je za nezgodu krivo loše održavanje autobusa. Nažalost, kvarovi se događaju na svim vozilima pa tako i na autobusima KD Autotroleja, a imajući u vidu veliki broj autobusa i kilometara koje prelaze tijekom svakoga dana i to 365 dana u godini. Za istaknuti je kako nije namjera nikoga opravdavati, već napomenuti da se svakodnevno ulažu maksimalni napori kako bi se broj ovakvih događaja sveo na najmanju moguću mjeru.

U tom smislu KD Autotrolej, u suradnji sa svojim vlasnicima, radi na projektima obnove voznog parka putem sredstava europskih fondova. Nedavno su u-promet puštena 22 nova autobusa, a tijekom 2020. godine očekuje se isporuka još 32 nova autobusa. Sve to podiže razinu kvalitete usluge javnog prijevoza u Gradu Rijeci, a rizik od ovakvih događaja znatno smanjuje.

Uz sve navedeno, a vezano za obnovu voznog parka, i u Ministarstvu mora prometa i infrastrukture najavljuju mogućnost nastavka obnove voznog parka i to ne samo u Rijeci, nego i u ostalim gradovima Republike Hrvatske.

S poštovanjem,
Gradonačelnik
Mr.sc. Vojko Obersnel